اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

هشدار وارن بافت، سرمایه گذار مشهور آمریکایی: توسعه فعلی “هوش مصنوعی” من را به یاد ایجاد “بمب اتمی” می اندازد.

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

دیجیاتو: وارن بافت، مدیر عامل برکشایر هاتاوی، اظهار داشت که پیشرفت فعلی هوش مصنوعی او را به یاد ایجاد بمب اتمی می اندازد.

با وجود تمام پیشرفت هایی که می تواند از هوش مصنوعی حاصل شود، بسیاری نگران خطرات این فناوری هستند. یکی از این افراد «وارن بافت» سرمایه گذار مشهور آمریکایی است که در اظهارنظری اخیر هوش مصنوعی را با بمب اتم مقایسه کرده است.

وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی و چارلی مانگر، معاون برکشایر هاتاوی، اخیراً در نشست سالانه این شرکت در نبراسکا به سوالاتی درباره هوش مصنوعی پاسخ دادند. بافت تشخیص داد که فناوری می تواند کارهای تحسین برانگیزی انجام دهد. او گفت که “بیل گیتس” عملکرد آخرین نسخه ChatGPT را به او نشان داد، اما توانایی این نرم افزار در خنده کردن او چندان تعجب آور نبود.

بافت می گوید:[ChatGPT] نمی توانستم شوخی بگویم. لایحه البته [گیتس] او قبلاً این را به من گفته بود و من را آماده کرده بود، اما فناوری هنوز به نقطه درستی نرسیده است. او همچنین از بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی ستایش کرد، اما هشدار داد که زمانی که یک ابزار بتواند همه کارها را همزمان انجام دهد، می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد.

مدیرعامل برکشایر هاتاوی با لحنی نگران‌کننده‌تر افزود: «ما بمب اتمی را به دلایل بسیار بسیار خوبی اختراع کردیم و جنگ جهانی دلیل بزرگی برای انجام آن بود. اما آیا برای 200 سال آینده جهان آزادسازی چنین ظرفیتی مطلوب بود؟

وارن بافت بارها گفته است که جنگ هسته ای یکی از بزرگترین نگرانی های اوست. حالا او هوش مصنوعی را با بمب اتمی مقایسه کرده است. به سبک آنچه آلبرت انیشتین در مورد شکافتن اتم گفت: “هوش مصنوعی می تواند همه چیز را در جهان تغییر دهد، به جز طرز فکر و رفتار انسان، و این گام بزرگی است که باید برداشته شود.”

در همان جلسه از مانگر همچنین پرسیده شد که آیا معتقد است این فناوری تأثیر مثبتی بر سهام شرکت، بازار و به طور کلی جامعه خواهد داشت؟ او پاسخ داد: “اگر به کارخانه های BYD در چین بروید، ربات هایی را خواهید دید که با سرعت باورنکردنی کار می کنند. بنابراین ما ربات های بیشتری را در جهان خواهیم دید. [اما] من شخصاً نسبت به تبلیغات هوش مصنوعی کمی شک دارم. “من فکر می کنم هوش سنتی بسیار خوب عمل می کند.”

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان هشدار وارن بافت، سرمایه گذار مشهور آمریکایی: توسعه فعلی “هوش مصنوعی” من را به یاد ایجاد “بمب اتمی” می اندازد.

که در تاریخ 2023-05-11 13:23:15 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا