اخبار روز

هشدار دانشمندان نسبت به نوشیدن آب قبل از خواب

دانشمندان نسبت به نوشیدن آب قبل از خواب هشدار دادند زیرا می تواند خطر جدی برای سلامتی داشته باشد.

به گزارش هلث، یک محقق برجسته خواب نسبت به نوشیدن آب قبل از خواب هشدار داده است زیرا در واقع می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی شود.

اشلی هاینزورث توضیح می دهد که در حالی که باید در طول روز هیدراته بمانید، نوشیدن بیش از حد آب قبل از خواب می تواند ایده بدی باشد.

نوشیدن آب قبل از خواب می تواند الگوی خواب شما را مختل کند و حتی سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. این متخصص گفت: ساعت داخلی بدن ما عملکردهای مختلفی از جمله میزان مایعات بدن ما را کنترل می کند.

نوشیدن مایعات در اوایل روز برای اطمینان از داشتن زمان کافی برای پردازش مایعات و کاهش خطر اختلالات شبانه مهم است. با این حال، او هشدار داد که نوشیدن بیش از حد آب قبل از خواب می‌تواند باعث شود کلیه‌های شما ادرار بیشتری تولید کنند و شما را در شب خواب‌آلود کند. برای رفتن به دستشویی بیدار شوید.

این می تواند چرخه طبیعی خواب شما را مختل کند که به نوبه خود می تواند در طولانی مدت برای سلامتی شما مضر باشد.

اشلی همچنین هشدار داد که داشتن مشکل در خواب می تواند مانع از خواب عمیق بدن شما برای سلامت روحی و جسمی شود.

وی افزود: اختلالات مداوم در چرخه خواب ما به ویژه در طول شب، سلامت کلی ما را به خطر می اندازد و منجر به افزایش استرس، اختلال در عملکرد شناختی، تضعیف سیستم ایمنی و حتی افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند مشکلات قلبی و عروقی می شود. دیابت. . زمان آن فرا رسیده است که استراحت بدون وقفه را برای رفاه خود در اولویت قرار دهیم.

اشلی بهترین زمان از روز برای نوشیدن آب را فاش کرد: آبرسانی را از صبح زود شروع کنید و آن را در طول روز ثابت نگه دارید. به این ترتیب، کمتر احساس نیاز به نوشیدن مایعات بیش از حد در بعد از ظهر خواهید داشت.

وی همچنین کاهش مصرف مایعات را با نزدیک شدن به زمان خواب پیشنهاد کرد و گفت: در دو ساعت قبل از خواب به تدریج مصرف مایعات خود را کاهش دهید. این ویژگی به بدن شما زمان کافی برای پردازش مایعات می دهد.

همچنین توصیه می شود قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید زیرا می تواند خواب را مختل کند. این نوشیدنی خاصیت ادرار آور دارد و تولید ادرار را افزایش می دهد. توصیه می شود مصرف را به خصوص در ساعات قبل از خواب محدود کنید.

اشلی همچنین بر اهمیت ایجاد یک روال نوشیدن آب خوب برای بهینه سازی چرخه خواب تاکید کرد.

او گفت: «مهم است که یک روال نوشیدنی را تنظیم کنید که با ریتم بدن شما مطابقت داشته باشد. به سرعت به تشنگی واکنش نشان دهید، به خصوص در اوایل روز، زیرا این امر به تنظیم میزان مصرف و کاهش پرخوری قبل از خواب کمک می کند.

این دانشمند افزود: فقط مقدار نوشیدنی که می نوشید مهم نیست، بلکه زمان و نحوه تناسب آن با روز شما نیز مهم است.با ایجاد یک روال ذهنی می توانید کیفیت خواب و سلامت کلی خود را بهبود بخشید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا