اخبار ورزشی

اعتراض همیشگی استقلالی ها به داور انتخابی!

در پی پیروزی استقلال مقابل نساجی مازندران و صعود آبی پوشان تهرانی به فینال جام حذفی، تیم نایب قهرمان دوم این رقابت ها مشخص شد. پرسپولیس در یک دیدار مهیج اما بدون تماشاگر موفق شد با نتیجه 3 بریک تیم هواداران را شکست دهد و به دیدار فینال جام حذفی راه یابد.

جواد منافی، چپ پا خوش استایل چندی پیش پرسپولیسی ها در این باره گفته بود: شاید بزرگترین نقطه ضعف بازی نیمه نهایی جام حذفی نبود تماشاگر بود. زیبایی فوتبال پر بودن ورزشگاه و حضور تماشاگران است. اگر ورزشگاه خالی باشد، کیفیت و احساس فوتبال از بین می رود. حضور تماشاگران برای تیمی مثل پرسپولیس که هوادار دارد واقعا مهم است و به هر حال با توجه به اعتراضات به پیکان تصمیم گرفته شد این دیدار بدون تماشاگر و در ورزشگاه خالی برگزار شود.

او ادامه داد: شک ندارم اگر بازی نیمه نهایی جام حذفی با حضور تماشاگران برگزار می شد، پرسپولیس می توانست گل های بیشتری به ثمر برساند. دیدید که تا دقیقه 9 این دیدار پرسپولیس 2 گل زده بود و حتی شانس گلزنی بیشتر را هم داشت. در چنین مسابقاتی وقتی مردم در ورزشگاه حضور دارند با تشویق های خود تیم و بازیکنان مورد علاقه خود را تشویق می کنند و به زدن گل های بعدی کمک می کنند. این موضوع در دنیای فوتبال مسلم است اما متاسفانه بازی نیمه نهایی جام حذفی بدون تماشاگر برگزار شد و به همین دلیل پرسپولیس از این نعمت محروم شد.

ستاره سابق پرسپولیس اضافه کرد: پرسپولیس با همه این نمایش ها نمایش خوب و منطقی به نمایش گذاشت و به آنچه می خواست رسید. در این دیدار به نظر من بچه های پرسپولیس زود اشباع شدند و در قسمت دوم سعی کردند بازی را طوری مدیریت کنند که نتیجه تغییر نکند. با اینکه به لطف حیله گری عیسی آل کثیر گل سوم را به ثمر رساند اما یک گل پنالتی هم به ثمر رساند. البته شاید بچه های پرسپولیس کمی خسته شده باشند چون این تیم چند هفته است با همین ترکیب ثابت بازی می کند و بچه ها فرصت استراحت ندارند.

مدافع چپ سابق پرسپولیس درباره عملکرد علی نعمتی در دیدار با هواداران نیز خاطرنشان کرد: پست اصلی علی نعمتی مدافع میانی است. او در حال حاضر در پست غیرتخصصی خود بازی می کند اما توانسته تا حد زیادی انتظارات را برآورده کند. او در دیدار با تیم هواداری هم کمی خسته به نظر می رسید اما حالا پرسپولیس در این پست با کمبود بازیکن مواجه است. اگر پرسپولیس وحید امیری را برگرداند مشکل دیگری دارد و از قدرت خط حمله کاسته می شود. وحید امیری خوب می دود و پرس می کند و دروازه بان است و با توجه به تکنیک بالایی که دارد می تواند مدافعان حریف را اذیت کند و به هم تیمی هایش غذا بدهد. بنابراین در حال حاضر بهترین گزینه علی نعمتی است.

جواد منافی افزود: در حال حاضر به غیر از وحید امیری باید از علیرضا بیرانوند هم یاد کنم که واقعا بمب معنوی است. داشتن چنین دروازه بان پرانرژی برای پرسپولیس و هر تیم دیگری نعمت بزرگی است. بیرانوند در این بازی یک پنالتی هم گرفت و نشان داد که چقدر سرحال و آماده است. او در نیمه دوم در سناریوهای مختلف خروج داشت و دروازه اش را نجات داد، اگرچه تقریبا مصدوم بود، اما شجاعانه کارش را انجام داد و نگذاشت نتیجه تغییر کند. البته همه بازیکنان پرسپولیس زحمت کشیدند و دستشان درد نکند.

وی بر اعتراض استقلالی ها و درخواست انتخاب علیرضا فغانی یا یک داور خارجی برای قضاوت دربی مرحله نهایی مقدماتی تاکید کرد. داور انتخابی هر چه باشد، شک نکنید استقلالی ها اعتراض خواهند کرد. به نظر من این اعتراضات ابتدا معطوف به تیم خودشان بود و شاید اگر رویه دیگری را دنبال می کردند در لیگ بهتر عمل می کردند. متاسفانه مدتی است که اعتراض به داور قبل از شروع مسابقه و نوشتن بیانیه یا مصاحبه اعتراضی در فوتبال ایران مرسوم شده است. امیدوارم در دیدار فینال شاهد یک بازی تماشایی باشیم و بار دیگر پرسپولیس بتواند ثابت کند شایسته ترین تیم ایران برای قهرمانی است.

منافی که پیش از این به خاطر تمسخر یحیی گل محمدی با ساپینتو درگیری لفظی پیدا کرده بود و اینکه یک مربی هر چه می خواهد گفته و به آنها بی احترامی کرده همه به او پشت کرده اند، همچنین گفت: نمی دانم منظور یحیی گل محمدی سرمربی استقلال بود یا نه. یا نه، اما می دانم که صحبت در مورد ساپینتو منطقی نیست!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا