عمومی

هجوم شبه نظامیان الشباب به هتل کلیدی موگادیشو

به گفته مقامات پلیس و مقامات دولتی سومالی، تروریست های الشباب به هتلی که توسط مقامات دولتی در موگادیشو پایتخت سومالی استفاده می شود، حمله کردند و مقامات امنیتی گفتند که مردان مسلح جلیقه های “انتحاری” به تن داشتند.

به گزارش الجزیره، هنوز در مورد تلفات حمله اخیر که گروه مسلح الشباب مسئولیت آن را برعهده گرفته است، خبری منتشر نشده است.

محمد عبدی افسر پلیس روز یکشنبه گفت که مهاجمان با مواد منفجره و اسلحه به هتل ویلا رز که نزدیک کاخ ریاست جمهوری است حمله کردند. او گفت که هنوز مشخص نیست که چه تعداد مهاجم بوده است.

عبدی گفت که برخی از مقامات دولتی در ویلا رز پس از فرار از پنجره ها نجات یافتند.

آدام او هیرسی، وزیر محیط زیست، در توییتر نوشت که پس از “انفجار تروریستی که در محل اقامت من هدف قرار گرفت” در هتل، جایی که بسیاری از مقامات دولتی در آن اقامت دارند، در امان است.

احمد عبداللهی که در نزدیکی محل انفجار زندگی می کند، گفت: «ما توسط یک انفجار مهیب لرزیدیم و به دنبال آن تبادل تیراندازی شدید صورت گرفت.

ما فقط در داخل خانه هستیم و به تیراندازی گوش می دهیم.»

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که الشباب حملات خود را در سومالی تشدید کرده است و حداقل 100 نفر در انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در 30 اکتبر در پایتخت سومالی کشته شدند.

حسن شیخ محمد، رئیس جمهور سومالی پس از بازدید از این شهر گفت: «مردم ما که قتل عام شدند… شامل مادرانی با فرزندانشان، پدرانی که شرایط پزشکی داشتند، دانش آموزانی که برای تحصیل فرستاده شده بودند، تاجرانی که با جان خانواده های خود دست و پنجه نرم می کردند، می شدند. محل انفجار 30 اکتبر

حداقل 21 نفر در ماه اوت در حمله الشباب به هتل دیگری در موگادیشو کشته شدند. این گروه مسلح همچنین مسئولیت حمله ماه گذشته به هتل دیگری در شهر جنوبی کیسمایو را بر عهده گرفت که در آن 9 نفر کشته شدند.

 

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا