عمومی

هاستینگ چیست؛ ۸ نکته مهم در پشتیبانی هاست

هاستینگ چیست. میزبانی وب (همچنین به عنوان میزبانی وب سایت، میزبانی وب و هاستینگ نیز شناخته می‌شود) تجارت آنلاین، سرویس دهی و نگهداری فایل‌ها برای یک یا چند وب سایت است. مهمتر از فضای رایانه ای که برای فایل های وب سایت در نظر گرفته شده است، اتصال سریع سرور به اینترنت است. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاستینگ چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

هاستینگ چیست؛ ۸ نکته مهم در پشتیبانی هاست

هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟

راه اندازی وب سایت هرگز آسان نبوده است. می‌توانید امروز ایده خوبی داشته باشید و تا فردا شروع به کسب درآمد آنلاین کنید. اما برای انجام این کار به یک vps یا سرویس میزبانی وب نیاز دارید.

نکته جالب این است که دیگر نیازی نیست که برای راه اندازی و خرید هاست یک توسعه دهنده وب یا متخصص باشید. اکثر ارائه دهندگان هاست همه کارهای فنی را برای شما انجام می‌دهند و راهنماهایی جهت راه اندازی دقیقی دارند. شما می‌توانید در عرض یک ساعت یا کمتر یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، حتی اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید.

اما خرید هاست دانلود یا یافتن ارائه دهنده هاست مناسب مشکل است. موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد؛ چگونه می‌توانید مطمئن شوید که بهترین ارائه دهنده را برای وب سایت خود انتخاب می‌کنید.

خدمات هاستینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

در عصری که همه چیز آنلاین است، انتخاب بهترین سرویس میزبانی وب برای کسب و کار یا نیازهای فردی شما کمک زیادی به شما در تحقق اهداف وب سایت شما می‌کند.

هاستینگ چیست؛ ۸ نکته مهم در پشتیبانی هاست

سازمان‌ها و سازندگان وب‌سایت‌ها معمولاً به خدمات میزبانی وب برای افزایش عملکرد سایت‌های خود نیاز دارند. داشتن یک وب سایت یک نیاز غیر قابل مذاکره برای هر کسب و کار مدرن است. وب سایت اولین جایی است که مشتریان برای کسب اطلاعات ضروری در مورد کالاها یا خدمات شما مراجعه می‌کنند، و برای کسب و کارهایی که در هر سطحی از تجارت الکترونیکی شرکت می‌کنند، وب سایت شما مکانی است که معاملات تجاری انجام می‌شود. از آنجایی که حفظ حضور در وب بسیار مهم است، داشتن یک میزبان وب ایمن و قابل اعتماد که زیربنای سایت شما باشد، تضمین می‌کند که می‌توانید زمان بیشتری را بر روی اجرای واقعی کسب و کار خود متمرکز کنید و زمان کمتری را نگران باشید که آیا مشتریان شما می‌توانند به اطلاعاتی که در مورد شما به دنبال آن هستند دسترسی داشته باشند یا خیر.

پشتیبانی هاستینگ شامل چه مواردی است؟

اگر یک پروژه بسیار کوچک یا نه چندان مهم دارید، می‌توانید آن را بدون خدمات شبانه روزی، به عنوان مثال، در هاست رایگان انجام دهید. اما اگر منبع شما قابل توجه است یا روی کسب سود متمرکز شده است، قطعا باید میزبانی را انتخاب کنید که پشتیبانی فنی در آن به‌صورت شبانه روزی کار کند.

۱- بارگذاری سایت

در صورتی که در زمینه نصب و راه اندازی سایت، اطلاعات کافی ندارید، پشتیبانی هاست میتواند به شما در این زمینه کمک شایانی بنماید.

۲- رفع مشکلات سرور

اگر هکرها شبکه شما را با حمله ای نظیر DDoS هدف قرار دهند، بهترین هاست با محافظت DDoS از خرابی جلوگیری می‌کند. حمله انکار سرویس توزیع شده، مانند حمله لایه هفت که از ترافیک HTTP برای سیل شبکه استفاده می‌کند، زمانی رخ می‌دهد که بازیکنان مخرب موجی مانند سونامی‌از ترافیک اینترنت را به سرور شما ارسال می‌کنند تا شبکه را از بین ببرد. و این بیشتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد.

۳- ارتباط کامل دامین به سرویس هاست

ما نمی‌توانیم بدون اینترنت کار کنیم، زیرا به بخش مهمی‌از زندگی روزمره افراد و مشاغل تبدیل شده است. با پیگیری تمام آدرس های IP، DNS استفاده از اینترنت را تسهیل می‌کند. وب‌سایت‌ها کل اینترنت را تشکیل می‌دهند و برای بارگیری هر یک از آنها به یک سرور DNS نیاز است.

هاستینگ چیست؛ ۸ نکته مهم در پشتیبانی هاست

۴- نحوه کار با کنترل پنل هاست

کنترل پنل میزبانی وب یک رابط مبتنی بر وب است که توسط یک سرویس میزبانی وب ارائه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد سرورها و خدمات میزبانی شده خود را مدیریت کنند.  جهت کار با ابزارها و بخش های مختلف کنترل پنل ممکن است به پشتیبانی نیاز داشته باشید.

۵- مدیریت اکانت های FTP و Email

ایمیل برای ارتباط مهم است زیرا به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات را در قالب نامه ارسال کنند و ایمیل می‌تواند جایگزین گزینه های سنتی شود. ایمیل‌ها می‌توانند برای ارتباط مفیدتر باشند زیرا اغلب می‌توانند شامل متن، اسناد و چند رسانه‌ای مانند عکس‌ها و ویدیوها باشند.

از زمان تجاری‌سازی اینترنت در اواسط دهه 90، ایمیل همانطور که می‌شناسیم، تقریباً یکی از ابزارهای ثابت تجارت و ارتباط در تمام زندگی ما بوده است. ارزش افزوده ای که همه کاربران ایمیل در سراسر جهان از آن استقبال کرده اند، افزایش سرعت پهنای باند و ظهور Wi-Fi است. هیچ ابزار تجاری بهتر، سریعتر و مقرون به صرفه تر از ایمیل روزمره وجود ندارد.

۶- ایجاد دیتابیس در هاست

پایگاه داده یکی از مهم ترین فناوری های مورد استفاده در میزبانی وب می‌باشد. آنها داده‌ها را به گونه ای ذخیره می‌کنند که به راحتی قابل دسترسی، دستکاری و نمایش برای بینندگان باشد. داشتن درک خوب از چیستی پایگاه های داده و نحوه استفاده از آنها برای میزبانی وب ممکن است به شما کمک کند تا در مورد امکاناتی که برای وب سایت شما وجود دارد بیشتر بدانید.

۷- بک آپ گرفتن منظم و مداوم

برای نشان دادن اهمیت پشتیبان‌گیری، از یک مثال فرضی استفاده می‌کنیم. فرض کنید پروژه وب شما مورد هدف حمله هکر قرار گرفته است که منجر به تغییر یا حذف پایگاه داده و فایل های سایت شما شده است. قبلاً راه حل این مشکل بسیار پیچیده و پر زحمت بود و مدیران وب باید از ابتدا کار را شروع می‌کردند. اما وجود بکاپ‌ها این مشکل را بی اهمیت می‌کند. می‌توانید از نسخه های پشتیبان تهیه شده توسط یک ارائه دهنده هاست با استفاده از کنترل پنل حساب میزبانی استفاده کنید و سپس به جای تلاش برای بازیابی محتوای سایت به صورت کلی، روی بهبود امنیت سایت خود کار کنید.

۸- عیب یابی مشکلات وب سایت

هر وب سایتی ممکن است مشکل داشته باشد و باید هر چه زودتر رفع شود. دلایل چنین مشکلاتی می‌تواند ویروس ها، نسخه های خراب هنگام به روز رسانی نرم افزار سرور و غیره باشد. به عنوان یک قاعده، برای صاحب یک وب سایت تازه وارد حل چنین مشکلاتی بسیار دشوار است، بنابراین یک پشتیبانی میزبانی وب خوب ضروری است.

کلام آخر

همانطور که از خواندن این مقاله متوجه شدید، اهمیت پشتیبانی هاست خوب، این است که بتوانید روی یک پشتیبانی کارآمد ارائه شده توسط سرویس میزبانی خود حساب کنید، این کار برای رویارویی سریع با هر مشکلی ضروری است.در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و پشتیبانی میتوانید با متخصصین مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا