اخبار روز سینما

بازی حیرت انگیز “لاله اسکندری” در سریال آتش و باد

لاله اسکندری این روزها در سریال «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی در قالب یک زن ایلیاتی ظاهر شده و تجربه جدیدی را به ثبت رسانده است. لاله در اواخر دهه 70، چند سال بعد از خواهرش ستاره، وارد عرصه بازیگری شد و خیلی زود توانست با ایفای چند نقش اصلی خود را ثابت کند. او در این سال ها موفق به بازی در حدود چهل فیلم و سریال شد. به بهانه حضور لاله اسکندری در «آتش و باد» مهم ترین ویژگی های کارنامه این بازیگر را مرور می کنیم.

اواخر دهه هفتاد اسکندری با بازی در سریال «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا به شهرت رسید.

او در «خاک سرخ» نقش دختری از طبقه ثروتمند را بازی کرد که در شب عروسی متوجه شد والدین واقعی او در جنوب زندگی می کنند و برای یافتن آنها به مناطق جنگی رفتند. اسکندری در کنار پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، بهناز جعفری و حبیب رضایی یک بازی قابل قبول انجام داد و نامش از همان جا در ذهن ماندگار شد.

موفقیت «خاک سرخ» او را در اوایل دهه هشتاد با پیشنهادهای خوبی مواجه کرد. یکی از مهمترین آنها در سال 1382 با بازی در سریال «مشق عشق» به کارگردانی بهرام بهرامیان اتفاق افتاد. او در این سریال نقش محوری داشت. زنی که پس از فلج شدن پاهای همسرش با مشکلات عدیده ای مواجه شد و سرانجام تصمیم گرفت زندگی خود را با سفال سامان دهد.

بعد از «مشق عشق» حضور او در تلویزیون بیشتر پررنگ شد. او در طول سه سال موفقیت خود را با سریال های «رسم عشاقی» به کارگردانی سعید سلطانی، «رقص پرواز» به کارگردانی سعید سلطانی، «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «صلحی برف و بنفشه» به کارگردانی تثبیت کرد. توسط سعید سلطانی . در حد امکان می توان او را یکی از بازیگران پرکار سریال های تلویزیونی نیمه اول دهه هشتاد دانست.

 

لاله اسکندری

 

«رزم عشاقی» یکی از سریال های تاریخی و ویژه کاری لاله اسکندری است که در ماه رمضان سال 85 از شبکه پنج پخش شد.

اسکندری در سال ۱۳۸۵ برای «مشق عشق» نامزد دریافت تندیس حافظ شد و چهار سال بعد برای بازی در فیلم «رقص پرواز» برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن شد.

اسکندری بازیگر پرکار سینما و تلویزیون در دهه 90 بود. در دو فصل سریال «بی قرار» به کارگردانی فلورا سام نقش اول را بازی کرد و در سینما در فیلم هایی چون «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی، «تیغ و ابریشم» به کارگردانی کیومرث پوراحمد دیده شد.

«آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفاری از دیگر کارهای او برای شبکه نمایش خانگی است که فیلمبرداری آن متوقف شده است.

اسکندری در «آتش و باد» نقش بی بی کتایون، نقش اول زن را بازی می کند. بی بی کتایون زنی است که هم به خاطر گذشته اش و هم همسر کدخدایی ایل، جایگاه مهمی در سریال دارد. با وجود احساساتی که از خود نشان می دهد، او زنی قدرتمند است. او خیلی قبل از کدخدا از اتفاقات باخبر می شود و سعی می کند کدخدا را در موقعیتی قرار دهد که تصمیم درستی بگیرد. این ویژگی های شخصیتی با آرایش و لباس طراحی شده برای این نقش سازگار است.

با وجود اینکه لاله اسکندری تجربه زیادی در کار با تلویزیون دارد، بی‌بی‌ کتایون یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های اوست.

سریال «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی به عنوان سریال ویژه نوروز و سپس رمضان پخش شد و پخش آن از شبکه سه ادامه دارد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا