اخبار ورزشی

اظهار نظر جالب هاشم بیک زاده را در رابطه با جواد نکونام و ساپینتو بخوانید!

مدافع سابق تیم فوتبال استقلال گفت: مدیران این باشگاه باید هر چه زودتر روی نیمکت این تیم تصمیم گیری کنند.

به گزارش عرش آنلاین، هاشم بیک زاده درباره شرایط استقلال گفت: طبق خبری که در رسانه ها دیدم، به نظر می رسد بحث مربی خارجی یا ایرانی همچنان ادامه دارد و فقط به درد استقلال می خورد. باشگاه باید فوراً در این مورد تصمیم بگیرد. یکی از دلایل ناکامی استقلال در فصول اخیر، انتخاب دیرهنگام سرمربی بود. در اکثر فصول، فهرست تیم و بازیکنان توسط باشگاه نهایی می شود نه مدیر. به همین دلیل فشار روی باشگاه بود و مربی هر بار می گفت آیا من با بازیکنان قرارداد امضا کرده ام؟ امیدوارم این واقعیت ها تجربه شده باشد و باشگاه هر چه زودتر برای نیمکت استقلال تصمیم بگیرد. یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در سال های اخیر دقیقا همین مضمون بوده است. شک نکنید پرسپولیس یحیی گل محمدی را حفظ خواهد کرد و به سرعت تیم قدرتمندتری برای فصل آینده خواهد ساخت. رقابت اصلی استقلال با حریفانش همین الان است و اگر الان ببازیم در پایان فصل جامی نمی گیریم.

بیک زاده در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بهتر است تیم فوتبال با مربی خارجی یا مربی ایرانی همراه باشد، اظهار کرد که مربی ایرانی همیشه می‌تواند گزینه خوبی باشد و در این خصوص به موفقیت‌های یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس اشاره کرد که با اینکه مربی خارجی نبود، توانست به کسب چندین جام و رسیدن به مرز قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا دست یابد. او چنین اظهار داشت که مربی خارجی نیز می‌تواند موثر باشد، اما در برخی موارد سازگاری با فضای فوتبال ایران ممکن است مشکل ایجاد کند، به عنوان مثال درباره ساپینتو، گفت که او برای تیم ملی و باشگاه‌های مختلف مربیگری کرده است اما همواره با مشکلاتی درگیر بوده است. بیک زاده معتقد است که در شرایط کنونی باید به مربی ایرانی اعتماد کرد و به حرف هایش توجه کرد.

از نظر بیک زاده بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت استقلال کیست؟ وی گفت: استقلال فردی جوان و با تجربه می خواهد. می تواند به بازیکن سازی در باشگاه کمک کند. با احترام به همه گزینه ها، جواد نکونام از نظر من بهترین فرد برای سرمربیگری استقلال است. او دو زبان را روان صحبت می کند. او با فولاد دو عنوان قهرمانی در ایران به دست آورد، سال ها در لالیگا بازی کرد و فولاد را به جمع 4 تیم برتر غرب آسیا رساند. تیم های او همیشه جزو سخت ترین تیم های لیگ برتر بوده اند. فولاد در دو فینال موفق شد استقلال و پرسپولیس را شکست دهد و قهرمان جام حذفی و سوپرجام شود. او نحوه مدیریت را بلد است و همیشه بهترین امکانات را برای تیمش می خواهد. نکونام به نوبه خود استقلالی دو آتشه است و به خاطر همین باشگاه اوساسونا را ترک کرد و به ایران آمد. به نظر من او بهترین گزینه است. کاش فصل گذشته به استقلال می آمدم چون شک ندارم می توانستیم یک جام ببریم.

بیک زاده درباره حضور امیر قلعه نویی در تیم ملی و احتمال موفقیت او گفت: ابتدا به آقای قلعه نویی تسلیت می گویم خبر تکان دهنده ای بود. خداوند به خانواده ایشان صبر عنایت فرماید. کار آقای قلعه نویی در تیم ملی سخت است. ببینید فوتبال در آسیا چقدر پیشرفت کرده است. تیم زیر 20 سال کره جنوبی به نیمه نهایی جام جهانی صعود کرد. شوخی نیست آن موقع تیم های اصلی ما درگیر هزار و یک موضوع هستند. مربیان ایرانی باید در عین حال فرصت و حمایت بیشتری داشته باشند. آقای قلعه‌نویی باید در تیم ملی حمایت شود. همین طور اگر جواد نکونام به استقلال بیاید باید از حمایت هواداران برخوردار باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا