اخبار روز

نهایی شدن قیمت گندم در انتظار تصویب دولت

توجه: این خبر با عنوان : نهایی شدن قیمت گندم در انتظار تصویب دولت
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- جهش قیمت دلار در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مشکلاتی را در بازارهای مختلف کشور از جمله بخ ش کشاورزی به وجود آورد. به طوری که گندمکاران افزایش قیمت گندم پیش از سال زراعی جدید را خواستار شدند. کشاورزان با بیان هزینه‌های تولید گندم از تجهیزات تا خدمات افزایش یاف ته تغییر قیمت خرید گندم را به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کردند.

به گفته بنیاد ملی گندمکاران با آنالیز انجام شده حداقل قیمت خرید تضمینی گندم ب اید ۱۷ هزار تومان در هر کیلو باشد در حالی که دولت پیشنهاد ۱۵ هزار تومان را داده است.

موضوع پس از کش و قوس بسیار که از بهمن سال گذشته مطرح شده بود در نهایت در شورای سیاست گذاری قیمت محصولات کشاورزی عنوان و مورد بررسی قرار گرفت. به گفته فعالان احتمالاً هر کیلو گندم ۱۶ هزار تومان باشد. اما با یک هفته از جلسه پایانی این شورا هنوز رتبه نهایی از سوی وزارت جهاد کشا ورزی اعلام رسمی نشد چرا که پیش از تصویب باید به دولت تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: دولت زیر بار افزایش قیمت نان میرود؟


عنوان می‌تواند افزایش قیمت‌های مالی را برای دولت داشته باشد و باید این منابع را از منابع محلی تامین کرد. به گفته آن‌ها هر 1000 تومان افزایش قیمت گندم 8000 میلیارد تومان است. در حال حاضر که قیمت گندم 13 هزار تومان به آرد یارانه‌ای است که در اختیار نانوایی‌های کشور قرار می‌گیرد نوع اول گندم 815 و آرد نوع دوم 1.250 تومان است.

در انتظار تصمیم دولت برای تعیین قیمت جدید گندم بود و احتمالاً باید به هفته آینده پس از سید ابراهیم رئیسی از دمشق موکول شود.

منبع: مهر

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا