اخبار روز

نظارت بر کد رایگان برای مستاجران/ برنامه جدید دولت برای مستاجران

به گفته پی ام آپ، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان در برنامه راه اندازی سامانه املاک گفت: این سامانه اولین سامانه اجاره موجر- مستاجر است و در فاز اول فقط برای اجاره است و در نهایت خرید و فروش اضافه می شود.

وی ادامه داد: در این سامانه اطلاعات موجر و مستاجر ثبت و یک نفر به عنوان شاهد معرفی می شود.

اضافه شد: کد رهگیری برای شرکت های مشاور املاک فعال است، در حال حاضر دو کد رهگیری داریم که هر دو را می توان از این سامانه دریافت کرد و از مشاوران املاک قابل استفاده است، اما این سامانه به صورت رایگان کد رهگیری می دهد و این سامانه در 24 موجود است. ساعت فعال است

عباسی گفت: همچنین دو نفر برای تمدید پس از معامله مطرح شده اند و دولت نیز آن را تایید می کند. پیش از این هیچ کد رهگیری رایگان در مشاوران املاک وجود نداشت. آنها فرآیند ارتباط را انجام می دهند و پول می گیرند.

وی همچنین گفت: امیدواریم گزارش کارهای انجام شده ارائه شود و قول داده نشود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 1200 قرارداد در این سامانه ثبت شده است، گفت: سامانه املاک اولین سامانه رایگان مالکان و مستاجران است.

نماینده مسکن و املاک درباره نشست مشاوران املاک گفت: مشاوران املاک خدمات مختلفی ارائه می دهند و گروه بندی نمی شوند اما از این پس خدمات مشاوران املاک حرفه ای تر می شود.

وی یادآور شد: مشاوران املاک ضامن وصول اجاره بها و برآورد خسارت هستند، خدماتی که از مشاوران املاک در ایران ارائه نمی شود.

نماینده مسکن و ساختمان افزود: این سامانه مشاوران املاک را حرفه ای می کند و بازار رقابتی ایجاد می کند.

وی درباره نرخ 25 درصدی گفت: تا چند سال آینده اجرایی می شود اما در حال حاضر این سامانه سقف ندارد.

عباسی در پایان گفت: این قرارداد در پرتال دولتی منعقد شده و جعلی در قرارداد وجود ندارد در نتیجه باعث کاهش جرایم می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا