اخبار ارز دیجیتال

نشانه‌ای: بیت کوینِ بلندمدت پس از ۱۱ ماه با سود فروخته می‌شود

داده‌های درون‌زنجیره‌ای (On-chain) اولین بار از نزدیک به یک سال گذشته، از فروش واحدهای خود «سود» کسب می‌کنند. در گذشته احیای این شکل از سودآوری میان هولدرهای بلندمدت، پیش از جهش‌های بزرگ بازار رخ داده است.

به گزارش کوین دسک، میزان متحرک هفت‌روزه «نسبت سود خروجی‌های خرج‌شده هولدرهای بلندمدت» بیت کوین یا به اختصار «SOPR»، برای اولین بار از ماه ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) به سطح بالای «یک» رسیده است.

این شاخص در واقع نسبت به ارزش دلاری یک خروجی خرج‌شده یا UTXO را در زمان ایجاد یک اندازه‌گیری می‌کند که آن خرج می‌شود. به بیان ساده تر، اگر کیف پولی با نام فرضی X، یک بیت کوین را به کیف پولی فرضی دیگری با نام Y ارسال کند و قیمت بازار بیت کوین را در لحظه ارسال این یک واحد بیش از قسطی باشد که این بیت کوین ها در آن سطح خریداری شوند. (یا به کیف پول X منتقل شده) بودند، می‌توانم این انتقال یک فروش سودآور بود.

طبق تعریف پلتفرم تحلیلی گلسنود، در این شاخص تنها خروجی‌هایی در نظر گرفته می‌شوند که پس از ۱۵۵ روز خرج شده‌اند و با این تفکیک می‌توانم سرمایه‌گذاری کنم.

جیمز چِک (جیمز چک)، تحلیلگر گلسنود دراینباره گفته است:

نسخه ویژه هولدرهای بلندمدت این شاخص (SOPR) تغییرات کلان بازار را بهتر می‌کند. پس از تجربه یک دوره طولانی (۱۱ ماهه) از زیان در این شاخص، پرداختی‌های هولدرها ی بلندمدت مجدداً برایشان سودآور است. ساختاری نقاط مشابه کشور (تغییر روند بازار صعودی به نزولی) چرخه های قبلی.

SOPR هولدرهای بلندمدت بیت کوین.

اکنون نیز این شاخص به بالای سطح یک با بازیابی قیمت بیت کوین هم زمان شده است. بیت کوین در حال حاضر با رشدی ۹۰درصدی از کف ۱۵،۴۶۰ دلاری نوامبر (آبان) سال گذشته، حوالی ۲۹۰۰۰ دلار خریدوفروش می‌شود.

همانگونه که از تصویر بالا پیداست، در سالهای ۲۰۲۰، ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵، این شاخص باز گشت‌ها به بالاترین سطح یک رسیده و همزمان با آن روندهای صعودی طولانی‌مدت قیمت به شکل گرفته شده است. همچنین می‌شود که ریزش‌های شدید این شاخص به زیر سطح یک، دوره‌های ف روش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران را مشخص کرده است.

هشدار برای کوتاه‌مدت

درست است که این شاخص به بالاتر از سطح یک می‌تواند نتواند برای موفقیت در بازار در بلندمدت باشد، اما به نظر این احتمال وجود دارد که سرعت رشد قیمت در کوتاه‌مدت کاهش یابد.

چک در این رابطه می‌گوید:

بسیاری از هولدرهای بلندمدت حال حاضر بازار کسانی هستند که در چرخه سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ خرید کرده اند و در این سرمایه گذاری متحمل ضرر می کنند. بنابراین احتمالاً [با فروش‌های خود] در مسیر بازیابی قیمت مقاومت ایجاد خواهند کرد.

شرکت تحلیلی کریپتو کوانت نیز همین عقیده را دارد و می‌گوید بازگشت به وضعیت سودآوری می‌تواند در بازار را تقویت کند.

کریپتو کوانت در گزارش خود نوشته است:

از منظر داده‌های درون‌زنجیره‌ای، ممکن است به خاطر افزایش فشار فروش بین نهن گ‌ها و هولدرهای بلندمدتی باشد که حالا می‌توانند دارایی‌های خود را با بیشترین میزان از تقریباً یک سال گذشته به فروش برسانند، قیمت بیت کوین با فشار نزولی تهدید کند.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا