عمومی

نخست وزیر مجارستان خواستار بازنگری تحریم ها علیه مسکو شد

«رئیس جمهور امانوئل ماکرون درست می گوید: هزینه آن [Ukrainian conflict] در هر دو طرف اقیانوس اطلس یکسان نیست. اگر می‌خواهیم صنعت اروپا زنده بماند، باید به سرعت به بحران انرژی اروپا رسیدگی کنیم. اوربان روز سه شنبه در توییتر خود نوشت: زمان آن فرا رسیده است که تحریم ها را دوباره ارزیابی کنیم.

ماکرون روز دوشنبه به شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت که به دلیل قیمت بالای انرژی در روابط بین اروپا و واشنگتن «همگام‌زدایی» وجود دارد. رهبر فرانسه یادآور شد که اتحادیه اروپا خریدار گاز و نفت است، در حالی که ایالات متحده یک تولیدکننده است. بنابراین، همانطور که مکرون اشاره کرد، صنعت و خانواده های اتحادیه اروپا و ایالات متحده انرژی را با قیمت های متفاوت خریداری می کنند. به گزارش اسپوتنیک، او گفت که این شکاف بر قدرت خرید و رقابت جوامع اروپایی تأثیر می گذارد.

کشورهای غربی از زمانی که این کشور عملیات نظامی خود را در اوکراین در 24 فوریه آغاز کرد، به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز بوده‌اند. در اکتبر، اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریم‌ها را علیه مسکو معرفی کرد که شامل مبنای قانونی برای تنظیم یک قانون بود. سقف قیمت برای محموله های دریایی نفت روسیه به کشورهای ثالث. این بسته علاوه بر سقف قیمت نفت خام روسیه، سقفی برای محصولات پالایش شده روسیه از 5 فوریه 2023 در نظر گرفته است.

هفته گذشته اتحادیه اروپا به توافقی مبنی بر تعیین سقف قیمتی 60 دلار در هر بشکه نفت روسیه دست یافت که از روز دوشنبه اجرایی شد. این سقف هر دو ماه یکبار بازنگری می شود تا 5 درصد زیر معیار آژانس بین المللی انرژی باقی بماند. کشورهای G7 و استرالیا نیز در همان روز توافق کردند که سقف قیمتی 60 دلاری برای نفت روسیه تعیین کنند.

SKH/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا