اخبار روز

ثبت نام وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان به چه صورت است؟/ فیش حقوقی بدهید وام بگیرید

به گزارش پی ام آپ، بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، سامانه ثبت نام اینترنتی «وام ضروری» بازنشستگان کشوری از شنبه ۶ خردادماه فعال شد و در طول سال فعال خواهد بود.

گرفتن وام فوری یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای انجام می شده است، امروزه شرایط اخذ وام فوری در هر بخشی متفاوت است، از این وام ها می توان برای وام های فوری مسکن استفاده کرد. ازدواج، درمان و غیره متقاضیان هر یک از این وام ها می توانند با ارائه مدارک مشخص به بانک ها و مراکز مستقر مراجعه و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام ازدواج فوری را تصویب کرد.

دوره جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری با افزایش دو برابری و به مبلغ ۳۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه چهار درصد به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری از امروز شنبه 15 خرداد ماه فعال شد و به صورت مستمر در طول سال فعال خواهد بود. این امکان بر اساس درخواست بازنشستگان و با هدف تسریع در ارائه خدمات به متقاضیانی که نیاز پیش بینی نشده به وام دارند در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری مرحله اول پرداخت وام 30 میلیون تومانی با توجه به اولویت متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند برای 32 هزار واجد شرایط واریز شده است.

در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری شرایط ثبت نام و دریافت وام به شرح زیر است:

بازنشستگان و مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با رعایت شرایط و ضوابط درخواست وام ضروری خود را ثبت کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

– مبلغ وام 300 میلیون ریال بوده و صرفاً به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سامانه ثبت سفارش وارد شده و از این حساب مستمری/مالیات دریافت می کند، واریز می شود.

این افراد نمی توانند برای دریافت وام ثبت نام کنند

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های ادوار گذشته تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

– متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند.

– وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

– متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

– فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه‌بگیر می‌تواند از وام استفاده کند. لذا سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام کنند.

– لازم به ذکر است تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه‌بگیران برای بیش از یک نفر الزامی است.

– تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت‌نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

– درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت‌های استانی و با ارائه مستندات ( قیم‌نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید است.

– «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می‌کند، به منظور امکان بهره‌مندی یک نفر از وراث وظیفه‌بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه می‌شود «بازنشسته» متقاضی، از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت‌نام کند.

– پس از پایان مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان شامل کل مبلغ وام دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی و اولویت بندی می شود و بر اساس میزان اعتبار اختصاص یافته از سوی بانک عامل. «واجدین شرایط» مشخص و اسامی در سامانه اعلام می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا