اخبار ورزشی

میراسماعیلی: مغرض‌ها رای جودو را شکسته ندیدند/ تا الان کسی به من نگفته که بروم

به گزارش پی ام آپ، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری خود که امروز شنبه 16 خردادماه در ستاد فدراسیون جودو برگزار شد، اظهار کرد: 3 ماه قبل از پیوستن ما به فدراسیون بحث تعلیق جدی شده بود. اتفاقاتی که در مسابقات فرانسه افتاد حساسیت فدراسیون جهانی را برانگیخت. جلساتی با فدراسیون جهانی داشتیم. بدون اطلاع من نامه نامزدی تهیه و ارسال شد. تا شهریور بدون تنش به کارمان ادامه دادیم تا اینکه اجازه حضور در جام جهانی ژاپن را به من ندادند. آنجا بی فکر بود و اگر من جای شما بودم اجازه نمی دادم این اتفاقات بیفتد. قبل از سفر به تیم گفتم نروید اما بالادستی ها تیم را فرستادند.

وی ادامه داد: پس از آن اتفاقات به تعلیق دائم جودو رای دادند و پیش شرط گذاشتند که در لحظه مبارزه جودوکاران ما با نمایندگان رژیم صهیونیستی، این تعلیق رفع شود. من کتباً به وزارت ورزش گفتم از فدراسیون جهانی شکایت نکنید و با تشکیل جلسات سعی کنید مشکل را حل کنید اما آنها قبول نکردند و بدون اجازه من شکایت کردند. وقتی این را دیدیم، دست به کار شدیم و پرونده را در دست گرفتیم. قبل از حضور ما در جلسات، برخی می گفتند که نمی آییم یا امتیاز می خواهند. خدا را شکر در جلسه خوب دفاع کردیم.

میراسماعیلی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که برخی از خودی های مغرض شکستن رای تعلیق دائم را برای ما موفقیت ندانستند. برای ما افتخار بود که محرومیت دائمی را شکستم و هیچ پیش شرطی نگذاشتند. زمانی که شرایط سخت ما را تحت تاثیر قرار داد، 4 سال محروم بودیم، اما یاد گرفتیم که تلاش کنیم. اتفاقات بزرگی ایجاد کردیم و اگر هر رئیس فدراسیون دیگری به جای من بود منصرف می شد و آن رشته از بین می رفت.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: مردم می خواستند جودو نابود شود اما این اتفاق نیفتاد. ما مسابقات زیادی را با جوایز نقدی برگزار می کنیم. اردوهای تیم ملی به طور منظم برگزار و 12 خانه جودو به بهره برداری رسید. بزرگترین آکادمی جودو توسط وزیر ورزش افتتاح شد. در چند ماه گذشته 2 سفر بزرگسالان و یک سفر تیمی جوانان به مسابقات و اردوها داشتیم. سال گذشته سفرهای متعددی به کشورهای همسایه داشتیم و سعی کردیم جودو را زنده نگه داریم. حضور کامل در بازی های اسلامی برای ما موفقیت بود. ملی پوشان تلاش کردند بانوان کشورمان را از این مسابقات حذف کنند اما به هدف خود نرسیدند.

میراسماعیلی اعلام کرد: در این 4 سال خیلی ها سنگ اندازی کردند و سختی ها را دو چندان کردند. یک سری از بیماران روانی که در فدراسیون های قبلی جوسازی می کردند مخالف خانواده جودو هستند. این افراد همیشه به منافع شخصی خود فکر می کنند. شما نمی توانید با کسی که طبیعت بدی دارد کار کنید. اگر اینستاگرام وجود نداشت افرادی که مدال نمی گرفتند مشکلات داخلی خود را با این اینستاگرام جبران می کردند و قهرمان مجازی می شدند. قسم می خورم که هیچکس به اندازه من در این 4 سال اذیت نشد. هیچ رئیس فدراسیونی نمی تواند به خود ببالد که بیشتر از من به استان ها سفر کرده است.

همچنین گفت: خزانه دار از ما جدا شد و شکایت کرد و ما نیز از او شکایت کردیم. برخی به این بحث دامن زدند. همه شرایط شخصی من را می دانند. من از یک خانواده فقیر هستم، اما از بازوی خودم نان خوردم. همه می گویند من با اسرائیل نجنگیدم اما مدال های جهانی و آسیایی من را نمی بینند. من 15 سال در تیم ملی بودم و همیشه سالم زندگی کردم. من نه شورا بودم و نه نماینده مجلس، برای همین می خواهند به من انگ بزنند. من در این چند سال 10-12 میلیارد برای جودو آورده ام. اگه دنبال دزدی میگشتم شاید از اونی که آوردم استفاده میکردم. سعی کردم همیشه صادقانه کار کنم و مثل بعضی از آدم هایی نباشم که به میزشان می چسبند. اکانت شخصی من 4 ساله که بسته شده و دارم روی اکانت پسرم کار میکنم. چند روز پیش به من گفتند که می خواهند شما را به خاطر مالیات 2 میلیاردی فدرال دستگیر کنند. گفتم کسی را به خاطر مالیات دستگیر نمی‌کنند، اما مسئولان بیایند ببینند چرا اداره مالیات فدراسیون‌ها را ناراحت می‌کند و حمله چکشی دارد؟

میراسماعیلی درباره استعفای محمود میران گفت: او از رزمندگان خوب ماست. تصمیم گرفتیم 8 میلیون و بعد 12 میلیون به آنها بدهیم اما بعد از رفتن آنها 30 میلیون طلب کردند که حتی محمد بنا هم نخواست. من هم به آنها گفتم که ما توان پرداخت این مبلغ را نداریم. سایر موضوعات مانند اردو و مسائل فنی گنجانده نشده است.

وی در خصوص دیدار با رئیس فدراسیون جهانی گفت: دیدار بسیار خوبی با رئیس فدراسیون جهانی در کویت داشتیم و او نیز در مراسم اختتامیه مسابقات جهانی گفت که دلش برای جودوکاران ایران تنگ شده است. قطعا بعد از شهریور می توانیم در مسابقات شرکت کنیم.» ما بعد از 4 سال در این شرایط که بچه های ما در مسابقات شرکت نکرده اند نیاز به حمایت داریم. در جلسه ای که با ویزر داشتیم 2 جای وایلد کارت برای ما در نظر گرفتند که حمایت بسیار خوبی از سوی فدراسیون جهانی بود. بازی های زیادی را باختیم و استفاده از این 2 شانس موقعیت خوبی است.

میراسماعیلی در خصوص تجمع عده ای مقابل فدراسیون جودو و درخواست خروج آنها گفت: این اقدام غیراخلاقی از سوی جمعی از علاقمندان است. این افراد چندان شناخته شده نیستند و در دوران قهرمانی مربیگری یا دوره ای که فدراسیون بودند، در معرض دید همه قرار گرفتند. شب داشتم توهم می زدم، صبح پیام داد که من باید مدیر فنی تیم باشم و وقتی قبول نکردم شروع به سنگ اندازی کرد یا اینکه دان 8 من را دوست دارد. عده ای اینجا بودند و سود می بردند و امرار معاش می کردند و حالا که رفته اند دستشان کوتاه شده است. الان 4 بچه را تحریک کرده اند. این جنبش ها پوپولیستی و بی فایده است. در مجمع دیدیم که خانواده جودو پاسخ خود را دادند و مسیری را که ما طی کردیم تایید کردند.

وی درباره موضوعات مطرح شده در خصوص انتصاب سرپرست در فدراسیون جودو گفت: سمت من از رئیس فدراسیونی نبود که بخواهم به آن بچسبم. اگر روزی بمانم با قدرت ادامه می دهم. من نسبت به این مسائل بی تفاوت هستم و رمز موفقیت ما همین بوده است. روز اول با آقای سجادی قرارداد بستیم. من یک سرباز هستم و بارها از خارجی ها یا بومی ها سیلی خوردیم. از یک فدراسیون عربی تماس گرفتند و گفتند فلانی یک کاغذ برداشت و به همه داد و گفت این وضعیت است. این برای یک ایرانی دردناک است. تا هر روزی که باشد تمام تلاشم را می کنم و تمام برنامه هایم را اجرا می کنم. هر وقت خداحافظی کردند ما هم خداحافظی می کنیم. تا به حال هیچکس چیزی نگفته است و ما همه این شرایط را گذرانده ایم.

میراسماعیلی درباره اینکه گفته می شود به خاطر سلامتی اش استعفا می دهد، گفت: امروز هم حالم خوب نبود. من همیشه به آن روز می گویم که باید به وظیفه خود عمل کنم و یک مبارز هستم. جودو هنوز خانه جودو ندارد، این برای ما درد بزرگی است. اگر با آبروی من جودو بازی کردند و شرایط سختی برایم ایجاد کردند و خانواده ام را تهدید کردند به این دلیل است که راه درست را طی کردم. رئیس فدراسیون جودو که 10 سال است اینجاست، وقتی می رود هیچکس او را نمی شناسد، اما با احترام زیادی مثل یک قهرمان با من برخورد می کنند. رئیس فدراسیون جهانی به من گفت اگر می خواهی حمایت مالی کنیم یا به عنوان مربی، من هم گفتم نه. او فقط قول می دهد به جودوی ایران احترام بگذارد. تا زمانی که اینجا هستم با تمام وجودم کار خواهم کرد. حمله قلبی اخیر دومین بار بود که اتفاق می افتاد. استرس و اضطراب باعث این امر شده است. یکی که رئیس فدراسیون بود هزار بار امتحان می کند. دوره ریاست جمهوری 8 سال است که افراد دیگری هم کار می کنند.

میراسماعیلی با بیان اینکه برخی خودی ها خیانت کرده اند ادامه داد: همین که می گوییم خائن ما را به دادگاه بردند. این مسائل در همه رشته ها وجود دارد. امیدوارم سیستم امنیتی ما به این نتیجه برسد که در این شرایط محافظت کنند. این اطلاعات خروج از کشور خیانت است. امیدوارم این افراها شناسایی و با آنها برخورد شود و این افراد دیگر از حضور در این ورزش طرد شوند. که هر اتفاقی در داخل می افتد به بیرون داده می شود تا دیگر کار جمع نشود.

وی ادامه داد: خیلی ها به دلیل داشتن منافع مالی، شخصی و ارتباطی به دنبال تعلیق جودو هستند. رئیس فدراسیون های جهانی و آسیایی شخصاً با من تماس و تعامل داشته و این موضوع را درک کرده اند. مسافر می برد و توقع دارد حق فدراسیون را به او بدهیم، مگر ما کمیته امداد هستیم؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا