اخبار روز سینما

عکس العمل مرضیه برومند درباره ممنوع‌الکاری سینماگرها: سخت رنج میکشم!

مرضیه برومند، مدیرعامل خانه سینما در نشست خبری درباره موضع این اتحادیه در خصوص ممنوع التصویری برخی از اهالی سینما گفت: گاهی سازمان سینما به رفع ممنوعیت اهالی سینما کمک می کند اما دوست ندارم شکاف بین سینماگران و مسئولان بیشتر شود. چون عمیقا عذاب میکشم باید تلاش کنیم فاصله بین سینماگران و مسئولان سینمایی را پر کنیم.

به گزارش پی ام آپ، مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما در اولین نشست رسانه ای در خصوص نظارت بر فعالیت برخی از هنرمندانی که با مشکل مواجه شده اند، گفت: هنرمندان ممنوع الفعالیت و ممنوع الخروج در زندان داریم و پرونده داریم. گاهی اوقات سازماندهی موضوع به حل مشکل کمک می کند. با این حال من در ابتدای کار هستم و باید بگویم مهاجم هستم. من از افزایش شکاف بین سینماگران و کارمندان دولتی خوشم نمی آید. چون عمیقا عذاب میکشم باید تلاش کنیم فاصله بین سینماگران و مسئولان سینمایی را پر کنیم.

محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات مدیره خانه سینما نیز با اشاره به نکاتی در این زمینه، گفت: مجموعه حاکمیت آمادگی چندانی برای مقابله با اتفاقات در ابعاد مختلف نداشت. بخشی از قوه قضائیه همکاری بسیار خوبی داشتند. حتی قبل از عفو بسیاری از مسائل در قوه قضائیه حل شده بود. در آن دوره یک الگوی تعاملی نسبتاً صحیح شکل گرفت و امیدواریم این مبنا قرار گیرد و بتوانیم مشکلات را حل کنیم. برخی از مسئولان قوه قضائیه زمان زیادی بردند و با صحبت بسیاری از مشکلات برطرف شد. البته ساماندهی سینما هم خیلی کمک کرد. امیدوارم کمتر با چنین حوادثی مواجه شویم. اولین مشکل ما در سینما این است که همکاران ما کار می کنند و کاری را انجام می دهند که فکر می کنند درست است.»

سپس مدیرعامل خانه سینما درباره بودجه دریافتی این سازمان توضیح داد: ما هنوز حقوق کارمندان خود را نداده‌ایم! جریمه و مالیات بیمه فقط 34 میلیون تومان در ماه هزینه آب و برق است. هزینه هایی که گاهی تکان دهنده است اما وجود دارد.»

مرضیه برومند نیز در این نشست به جنبش MeToo واکنش نشان داد و گفت: به نظر من این نوع مشکلات ناشی از مشکلات بین صاحبان قدرت، ثروت و شهرت و زیردستان است. این لزوما برای زنان نیست. من با طرح رسانه ای ناگهانی شما موافق نیستم. احساس می کنم فضای تئاتر خانه امنی است که اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد باید ابتدا در اینجا برنامه ریزی شود و کارگروه های قانونی ما حتما اینجا پیگیری می کنند».

وی بر حل مسائل از طریق گفت و گو تاکید کرد و گفت: من موافق تهمت زدن به کسی نیستم اما خانه سینما تلاش کرد تا با گفت و گو مشکل را حل کند.

مدیرکل خانه سینما با تشریح موضع خانه سینما پس از اثبات جرم، گفت: شخصا ترجیح می دهم قبل از اثبات جرم، آبروی کسی خدشه دار نشود، اما اگر ثابت شود، طرف عدالت خواهم بود. ” فردی که رنج کشید من می‌دانم که این نوع حوادث در همه زمینه‌ها اتفاق می‌افتد و همه سوءاستفاده‌های قدرتمند، راه‌حل خانه سینما صیانت است که البته من با آنها دیداری نداشته‌ام و این شورا باید تقویت شود».

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا