اخبار فناوری و تکنولوژیعمومی

موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که با ما مطرح می کنند، « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ » می‌باشد، پاسخ به این سوال شرایط بسیار متفاوتی دارد. اما قبل از هر چیزی بهتر است که به یک نکته بسیار مهم توجه نمایید و آن هم ارزش گوشی آیفون کار کرده می‌باشد. در صورتی که بخواهید گوشی اندرویدی نو خریداری نمایید، بعد از مدت کوتاهی ارزش خود را از دست خواهد داد. در این میان مدت نیز کسی به فکر خرید و فروش آن نخواهد بود.

به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که یک موبایل آیفون دست دوم خوب برای خود تهیه کنید. البته اگر به دنبال خرید گوشی آیفون نو می‌باشید، پست آموزشی « موبایل آیفون چی بخرم؟ » نکات بسیار زیادی برای شما خواهد داشت و ما نیز برخی از نکات مورد نیاز برای خرید گوشی آیفون دست دوم را به واسطه این مقاله استخراج کردیم. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید این است که اگر از طرفداران گوشی اندرویدی می‌باشید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. چرا که امکان تغییر نظر شما بعد از مطالعه این مقاله وجود دارد. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و به دنبال پاسخ سوال « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ » بگردیم.

موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟

خرید گوشی آیفون 6 دست دوم و مدل های قبلی آن اشتباه است !

فارغ از اینکه شما چه میزان بودجه دارید، بهتر است که از گوشی آیفون 6 و مدل های ما قبل از آن استفاده نکنید. چرا که این سری گوشی آیفون آپدیت نرم افزاری دریافت نمی کنند. بسیار قدیمی هستند و از رده خارج محسوب می‌شوند. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که سخت افزار آن نیز مستهلک شده است. به همین دلیل بهتر است که از گوشی آیفون میان رده و حداقل آیفون 8 به بالا استفاده کنید. در صورتی که میزان بودجه شما چنین امکانی به شما نمی دهد، بهتر است که از گوشی اندرویدی دست دوم استفاده کنید. چرا که از نسخه های به روز آن می‌توانید استفاده کنید و سرمایه شما نیز در امان خواهد بود.

خرید گوشی آیفون 8 دست دوم تا گوشی آیفون 10 دست دوم

در صورتی که میزان بودجه شما محدود است می‌توانید یک گوشی آیفون دست دوم با قابلیت ها معقول پیدا کنید. سری آیفون 8 تا آیفون 10 دست دوم قابلیت های مناسبی به دنبال کنندگان خود ارائه می کنند. به همین دلیل نیز خرید و فروش آن اندکی بهتر است و همین موضوع نیز می‌تواند خرید و فروش آن را ساده کند. البته دقت نمایید که گوشی آیفون شما تا چه اندازه می تواند برای شما کاربردی باشد. به عنوان مثال اگر به دنبال گوشی آیفون برای فضای مجازی خود می‌باشید، بهتر است که به بخش بعدی مراجعه کنید. اما اگر دوست دارید که در اکو سیستم کمپانی اپل قرار گیرید این دو مل گوشی بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که هنوز، دست کاربران زیادی دیده می‌شود.

موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟

گوشی آیفون 11 دست دوم تا گوشی آیفون 13

اگر بخواهیم بهترین انتخاب شما در سال 2024 برای گوشی آیفون دست دوم را مشخص کنیم، لازم است که به گوشی آیفون 11 پرو مکس اشاره داشته باشیم. این مدل گوشی به دلیل کیفیت بسیار بالا در ساخت و خدمات خود هنوز می تواند با یک گوشی آیفون 13 نو برابری کند. از طرفی خدمات و همچنین آپدیت های نرم افزاری بسیار جذاب آن به معنی قابلیت استفاده از آن برای 5 سال آینده خواهد بود. چرا که در این صورت می‌توانید حداقل تا 5 سال آینده نیازی به خرید گوشی آیفون نو و دست دوم پیدا نکنید. از طرفی خرید و فروش این دو مدل گوشی نیز به دلیل قابلیت های بسیار زیاد ساده است.

خرید گوشی آیفون دست دوم 14 و 15 😳

اگر به دنبال پاسخ سوال « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ » می‌باشید و از طرفی قصد خرید آیفون دست دوم 14 و 15 دارید، باید بگوییم که مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. چرا که این دو گوشی در حال حاضر ریجستر نمی شوند و همین امر موجب از دست دادن قابلیت آنتن دهی آن ها خواهد شد. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که گوشی آیفون 14 و آیفون 15 تفاوت بسیار زیادی با گوشی آیفون 13 ندارند. در صورتی که به دنبال یک گوشی جدید با کیفیت ها بسیار زیادی می‌باشید، قطعا این دو مدل گوشی جذاب نخواهد بود. چرا که هنوز تکلیف سیستم عامل Ios 17 کمپانی اپل مشخص نیست. اما گوشی آیفون 17 با این سیستم عامل به بازار وارد شده است. در نتیجه ما به شما، خرید گوشی آیفون دست دوم 14 و 15 را پیشنهاد نمی‌کنیم.

هنگام خرید گوشی آیفون دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از اینکه بخواهیم پاسخ سوال « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ » پیدا کنیم، بهتر است که در مورد بودجه شما نیز اندکی صحبت کنیم. زمانی که بودجه شما محدود است بهتر است که به سراغ خرید گوشی دست دوم بروید. اما هر گوشی با هر مشخصاتی قطعا برای شما جذاب نخواهد بود، به همین دلیل باید ویژگی های مورد نظر خود را لیست کنید و سپس از فروشنده گوشی های آیفون بخواهید که گوشی های ایفون با این مشخصات را به شما معرفی کند. حال بعد از پایان صحبت های فروشنده ویژگی های مورد نظر خود را بررسی کنید و اصالت محصول را مورد بررسی قرار دهید. به هنگام این نوع خرید به سلامت محصول نیز توجه کافی داشته باشید.

موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟

1.آنتن دهی

اولین و شاید مهمترین موضوعی که باید به آن توجه نمایید، آنتن دهی گوشی آیفون است. در زمان خرید گوشی آیفون دست دوم حتما به مهلت تست به جهت بررسی میزان آنتن دهی توجه داشته باشید. چرا که اگر گوشی آیفون مورد نظر شما کیفیت آنتن دهی مناسب نداشته باشد، تمام هزینه خود را دور ریخته اید. در دو روز به مناطق مختلف شهر خود بروید و کیفیت آنتن دهی را بررسی کنید. در صورتی که یک بخش آنتن دهی مناسب نداشت، بررسی این موضوع برای شما حائز اهمیت خواهد بود. چرا که برخی فروشندگان گوشی آیفون دست دوم را دستکاری می کنند و مشکل آنتن آن را در کوتاه مدت حل می کنند اما حل شدن این مشکل به صورت دائمی نیست. زیرا اختلال روی آنتن دهی معمولا همه چیز را مشخص خواهد کرد.

2. سالم بودن ظاهر گوشی آیفون

فارغ از اینکه که « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ »، باید به سلامت ظاهری گوشی آیفون نگاه کنید. شاید برای شما جالب باشد که به بدانید نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا سالم و بدون خط و خش بدون گوشی آیفون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که نشان دهنده نوع نگهداری و سلامت این محصول خواهد بود. از طرفی برخی فروشندگان گوشی ایفون قبل از خرید و فروش این نوع گوشی، قاب آن را تعویض خواهند کرد. اما نگران باشید، شما می‌توانید از طریق لبه باریک بدنه به سلامت و همچنین اصالت این محصول پی ببرید. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که برخی از برنامه ها ویژه همین موضوع طراحی شده است. در این برنامه ها به شما اطلاعات قاب و بدنه آن را به صورت دقیق خواهند داد.

3.بررسی باز بودن و یا باز نشدن گوشی آیفون

فرض کنید که شما از فروشنده درباره « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ » سوال می کنید. او نیز یک محصول بسیار جذاب به شما پیشنهاد خواهد داد. حال شما باید پارامترهای مختلف این گوشی را مورد بررسی قرار دهید و سپس ارزش آن را پرداخت کنید. برای این منظور تنها کافیست که به دو پیچ کنار سوکت شارژ نگاه کنید. در صورتی که این دو پیچ به صورت کاملا تراز در جای خود قرار داشتند، این موضوع به منزله کیفیت بسیار بالای این محصول خواهد بود. اما اگر این دو پیچ به هر دلیلی حالت تراز خود را از دست داده باشند، خرید چنین گوشی منطقی نخواهد بود.

4.بررسی سلامت باتری گوشی آیفون

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید گوشی آیفون کار کرده باید به آن توجه نماییم سلامت باتری گوشی آیفون است. در صورتی که سلامت باتری گوشی آیفون شما از مقداری مشخص کمتر است، بهتر است که آن را تهیه نکنید. حال هر چقدر هم که فروشنده به شما تخفیف دهد، بعد از مدت کوتاهی باید باتری گوشی آیفون را تعویض نمایید و برای تعمیر آن گوشی هزینه نمایید. معمولا سلامت باتری زیر 80 درصد عدد مناسبی برای خرید و فروش نیست. از طرفی میزان شارژ نگه داشتن و بازدهی آن نیز بسیار جذاب نخواهد بود. اما اگر میزان سلامت باتری در حدود 80 تا 90 درصد باشد، سلامت باتری آن قابل قبول است. همچنین این موضوع به ما نشان میدهد که فروشنده در نگهداری آن تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، سلامت باتری بالای 90 درصد که در گوشی های قدیمی اندکی مشکوک است. در صورتی که شما یک گوشی آیفون آک خریداری کنید و در بهترین حالت ممکن نیز آن را نگهداری کنید، گوشی آیفون شما سالیانه 1 تا 3 درصد از سلامت خود را از دست میدهد. حال اگر شما به دنبال خرید یک گوشی آیفون دست دوم می‌باشید که بعد از 5 سال کار کردن سلامت باتری 96 درصد دارد، خرید این گوشی توصیه نمی شود. دقت کنید که فروشنده در پاسخ به سوال « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ » با توجه به میزان بودجه شما چند گزینه معرفی خواهد کرد. اما بررسی فنی و سخت افزاری آن برای شما بسیار مهم خواهد بود.

5.امکان اضافه کردن اپل آیدی

چند روز قبل، با یکی از دوستان خود که در یک اپ استور معتبر کار می کرد برای خرید گوشی آیفون دست دوم سوال می کردم. پاسخ های او به این سوال بسیار جالب بود، اما یک مورد آن بسیار عجیب بود و آن عدم امکان اضافه کردن اپل آیدی جدید به گوشی آیفون بود. برخی از موارد افراد رمز و اطلاعات هویتی اپل آیدی خود را گم می کنند. حال اگر بخواهید اپل آیدی و همچنین تمامی اطلاعات و حتی سیستم عامل آن را پاک کنید برای شما هزینه ای قابل توجه به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل است که در زمان خرید گوشی ایفون از سلامت نرم افزاری و همچنین عدم وجود اپل ایدی باید خیال شما راحت باشد. از طرفی فایل های بک آپ نیز در گوشی آیفون وجود نداشته باشید که بخواهد حجم شما را به هر دلیلی اشغال کند.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد خرید و فروش انواع موبایل آیفون دست دوم صحبت کردیم. حال شما پاسخ سوال « موبایل آیفون دست دوم چی بخرم؟ » به خوبی می دانید. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با یک استراتژی مناسب و کاربردی و در نهایت صرف زمان بهترین گزینه را انتخاب کنید. همواره به این موضوع توجه نمایید که گوشی آیفون زمانی برای شما ارزشمند است که بتوانید با سیستم عامل Ios ارتباط برقرار کنید. در صورتی که از طرفداران سیستم عامل اندرویدی می‌باشید، برقراری ارتباط با این سبک گوشی شاید برای شما اندکی سخت باشد.

در پایان اگر از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید و خود نیز با استفاده از یک تکنیک خاص اقدام به خرید و فروش گوشی آیفون دست دوم می کنید. از طریق بخش نظرات تکنیک ویژه خود را با ما در میان بگذارید. در این صورت دیگر دوستان شما نیز برای خرید گوشی آیفون دست دوم از یک روش مناسب استفاده خواهند کرد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا