اخبار ورزشی

منچستر سیتی 1 – اینترمیلان 0 / استانبول، سرزمین موعود انگلیسی ها

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، پس از گذشت 18 سال از معجزه لیورپول در استانبول، منچسترسیتی که به دنبال پیروزی سه گانه بود، با اینترمیلان آخرین امید ایتالیا برای کسب جام در رقابت های باشگاهی اروپا روبرو شد و با یک گل قهرمان شد.

رودری قهرمان غیرمنتظره منچسترسیتی در مهمترین شب تاریخ باشگاه بود. شاگردان پپ گواردیولا با تک گل هافبک اسپانیایی موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از سد حریف ایتالیایی خود عبور کنند و به اولین جام خود در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کنند. به این ترتیب منچسترسیتی نه تنها اولین قهرمانی در بالاترین سطح اروپا، بلکه اولین سه گانه خود را نیز به دست آورد.

قهرمان لیگ برتر انگلیس با هدایت پپ گواردیولا اگرچه نمایش خوبی در ورزشگاه آتاتورک نداشت و با بهترین نمایش های خود در این فصل فاصله داشت، اما نشان داد برای قهرمانی لازم نیست بهترین تیم باشد. آنها در سه بازی متوالی قهرمان لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا شدند.

پس از اینکه سیتی سه گانه را به دست آورد، پپ گواردیولا اکنون تنها سرمربی تاریخ فوتبال است که با دو تیم سه گانه را به دست آورده است.

در نیمه اول سیتیزن ها سعی کردند بازی غالب خود را به ایتالیایی ها تحمیل کنند و ارلینگ هالند تنها موقعیت جدی را در این نیمه ایجاد کرد که آندره اونانا به خوبی توانست توپ را دفع کند.

ناامیدی گواردیولا پس از آن که کوین دی بروین، ستاره تاثیرگذار خود در فینال لیگ قهرمانان اروپا به دلیل مصدومیت دوم از زمین خارج شد، عمیق تر شد. این بازیکن بلژیکی در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی هم مصدوم شد که سیتی در آن بازی شکست خورد.

دو تیم در ادامه بازی موقعیت های زیادی خلق کردند و در نهایت رودری، هافبک اسپانیایی منچسترسیتی توانست در دقیقه 68 با استفاده از شلوغی محوطه، دروازه اینتر را باز کند.

فدریکو دیمارکو دو دقیقه بعد فرصتی برای گل تساوی برای نراتزوری داشت اما ضربه سر او به تیر افقی دروازه برخورد کرد و هم تیمی اش روملو لوکاکو یک موقعیت خوب را از دست داد.

شاگردان سیمونه اینزاگی دیرتر از حد انتظار در زمین حضور پیدا کردند و تلاش آنها برای تساوی در وقت های تلف شده نتیجه ای نداشت. مهار استثنایی ادرسون نیز سد محکمی مقابل نماینده ایتالیا بود تا در نهایت مارسینیاک با زدن سوت پایان اولین قهرمانی منچسترسیتی را اعلام کرد.

ماموریت برای گواردیولا انجام شد. سرمربی سابق بارسلونا و بایرن در تابستان 2016 به من سیتی آمد تا این شهر را به صدر فوتبال اروپا برساند. او که برنامه بلندمدتی برای این کار داشت، پیش از این گامی دیگر به سوی قهرمانی در جام حذفی برداشته بود و در نهایت در فصلی فراموش نشدنی برای آبی های منچستر، نه تنها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، بلکه سه گانه نیز شد. نیز برنده شوید

تیم اینترمیلان نیز با قبول شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا، سومین بازنده فینالیست ایتالیایی این فصل در رقابت های اروپایی شد. پیش از این فیورنتینا در کنفرانس لیگ به وستهام باخت و آ اس رم نیز در لیگ اروپا مغلوب سویا شده بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا