اخبار روز

منتظر قطع برق در تابستان 1402 باشید!


به گزارش پی ام آپ، با شروع فصل گرما، عدم تعادل انرژی بار دیگر صنایع را تحت تاثیر قرار می دهد. عدم سرمایه گذاری در بخش برق در سال های اخیر از یک سو و رشد مصرف از سوی دیگر باعث عدم تعادل برق شده است، بنابراین با اولویت مصرف خانوارها، این وضعیت اختلال ایجاد خواهد کرد. در بهره برداری از صنایع

به گفته طاهری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع مجلس، عدم تعادل برق و گاز منجر به کاهش ۷ میلیارد دلاری تولید شده است و به گفته شهرشتانی، عضو هیئت مدیره انجمن فولادسازان ایران، با قطع برق در سه ماه تابستان 30 درصد تولید را از دست خواهیم داد.

روز گذشته، ۲۵ خرداد، بیانیه مشترک وزارتخانه های امنیت و نیرو درباره برنامه تامین برق صنایع کشور در تابستان سال جاری منتشر شد.

طبق این برنامه، صنایع به سه گروه تقسیم می شوند. برق گروه اول که شامل واحدهای صنعتی کوچک و بیش از 90 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی کشور را شامل می شود، بدون محدودیت تامین می شود.

گروه دوم ساختمان های صنعتی در شهرک های صنعتی و شهرک های صنعتی خارج از شهرک های صنعتی واقع شده اند و برق آنها از 30 خرداد تا 26 شهریور فقط نیم روز در هفته و از ساعت 11 صبح تا 23 قطع می شود. ضمناً امکان جبران این محدودیت در بقیه ساعات کاری و سایر روزهای هفته نیز وجود دارد.

و گروه سوم صنایع بزرگ هستند که در توضیح نحوه تامین برق این واحدها آمده است که «مشارکت این واحدها با انتقال بخشی از بار مصرفی آنها از ساعات اوج مصرف به ساعات کم پیک نیز می باشد. همانطور که مدیریت زمان بهره برداری از تجهیزات مرتبط با انرژی در برنامه های مدیریتی چگونه مصرف بود.

اگرچه برنامه و زمان قطع برق صنایع اعلام شده است اما به نظر می رسد آنچه در عمل اتفاق می افتد فراتر از این باشد.

در همین رابطه حمیدرضا صالحی دبیرکل فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته با اقتصاد آنلاین گفت: با توجه به تجربه سال های اخیر و عدم سرمایه گذاری لازم در رابطه با مصرف که هر سال رشد می کند، نمی توان گفت که امسال نسبت به سال های گذشته خاموشی ها کاهش می یابد. اما اتفاقی افتاده و ساعت کاری ادارات تغییر کرده است و این یعنی دیگر ساعت شلوغی که از ساعت یک به بعد شروع شده را نخواهیم داشت و این به صنایع کمک می کند تا وضعیت بهتری داشته باشند.

صالحی تصریح کرد: رشد مصرف ما نسبت به سال های گذشته زیاد است و این یعنی هر جابجایی کوچکی را پوشش می دهد تا انرژی الکتریکی صنایع به اجبار کمتر قطع شود. اما در مجموع نمی توان گفت که چنین اقداماتی مثمر ثمر بوده است و باید به سمت سرمایه گذاری برویم و بتوانیم یک بار برای همیشه این شکافی را که هر سال بیشتر می شود متعادل کنیم تا خللی ایجاد نشود و باعث شود صنایع به وجود نیاید. بی سود

وی با اشاره به نامگذاری سال 1402 برای مهار تورم و رشد تولید و با تاکید بر اینکه قطع انرژی صنعتی به زنجیره تولید و اشتغال آسیب می زند، گفت: کشور نیاز به تولید بیشتر دارد و نباید انرژی مورد نیاز بخش را مدیریت کرد. داخلی. مسائل حل شده را در نظر گرفت.

دبیرکل فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته اضافه کرد: بحث عدم تغییر ساعت، ترتیبی که در مصرف داشتیم را تغییر داده است، تغییر ساعتی که قبلا انجام شده بود، سیری را نشان داد که چگونه می‌توانیم مدیریت مصرف یا مدیریت خوبی داشته باشیم. مصرف بهینه، اما عدم تغییر ساعت به نفع کم مصرف نخواهد بود و مجبوریم ساعت کاری ادارات، مدارس و صنایع را تغییر دهیم تا میزان جابجایی خود ساعت را جبران کنیم.

صالحی در پاسخ به سخنان رئیس مجلس در خصوص عدم تعادل گاز که مصرف گاز ایرانی ها را چهار برابر استاندارد جهانی دانسته بود، گفت: شاید چهار برابر نیست، اما حداقل است. دوگانه”. در مقایسه با اروپا.» اگر به دنبال کاهش مصرف هستیم و می خواهیم این دوره گذار را پشت سر بگذاریم، از یک سو باید فرهنگ مصرفی ما به تدریج تغییر کند و از سوی دیگر اگر بخواهیم قیمت انرژی افزایش یابد. واقعی باشیم، باید قدرت خرید مردم را افزایش دهیم، نمی توان هزینه ها را بالا برد و قدرت خرید مردم را پایین نگه داشت، باید تناسب وجود داشته باشد، همچنین پس از واقعی شدن قیمت ها، دولت باید منابع درآمد بیشتری را که از انرژی دریافت می کند، به آنها برگرداند. جیب مردم را به طرق مختلف افزایش می دهد تا قدرت خرید و سپس همکاری آنها افزایش یابد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران نیز از سخنان قالیباف ابراز نگرانی می کند که گفته بود: «اگر در زمستان گاز قطع نشود و در تابستان برق قطع نشود، بدون انجام کاری، تولید کشور 25 درصد رشد می کند. وی گفت: به راحتی نمی توان گفت که اگر خاموشی نداشته باشیم صنایع رشد می کنند اما این عدد واقع بینانه نیست و عدد کمی هم نیست، رشد صنعت به عواملی مانند رقابت پذیری، قیمت تمام شده بستگی دارد. ، داشتن بازار هدف و موضوع صادرات.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا