عمومی

مقایسه آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس کدام بهتر است؟

مقایسه آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس، کدام بهتر است؟ تفاوت Netflix با Amazon Prime Video و بررسی قابلیت این سرویس های پخش فیلم و سریال

در کشورهای مختلفی چون امریکا از دو سرویس استریم نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو به عنوان سرویس های پر کاربرد یاد می شود. البته فعالیت رقابتی که در این حوزه حکم فرما است، مرهون استقبال گسترده مردم از سرویس های آنلاین است. تنها چالشی که برای کاربران این حوزه بحث برانگیز است انتخاب یکی به عنوان بهترین گزینه است؛ زیرا معمولا اطلاع دقیقی از قابلیت ها و امکانات استریم ها ندارند.

آمازون پرایم ویدئو و نتفلیکس محتواهای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و حتی می توان از هر دو به صورت هم زمان نیز استفاده کرد. اما ممکن است ترجیح دهید یکی را انتخاب کنید که در این صورت کارتان کمی دشوار خواهد بود. لازم است برای انتخاب بهترین مورد به فاکتورهای مختلفی توجه کنید که در ادامه مطلب سعی خواهیم کرد مطالب ارزشمندی در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم.

مقایسه بین آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس

برای گرفتن تصمیمی درست و منطقی لازم است کارایی و به عبارتی عملکرد این دو سرویس استریم را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس بهتر است هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

  • سرویس استریم نتفلیکس

استفاده از نتفلیکس بسیار ساده و راحت است و تنها پس از نصب بر روی دستگاه های موبایل هوشمند، هر کدام از مرورگرهای وب و نرم افزارها و دستگاه های دیگر و انتخاب گزینه Play می توان از خدمات ارائه شده در آن استفاده نمود. برای استفاده از قابلیت های بیشتر می توانید هر کدام از سه اشتراک نتفلیکس را خریداری و از آنها بهره ببرید.

دسته بندی های متعددی برای کاربران این سرویس در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پرطرفدارها
  • لیست من
  • برنامه های تولیدی نتفلیکس
  • فیلم ها و سریال های اکشن
  • مستند
  • فیلم و سریال های جنایی
  • و …

با بررسی ردیف های مختلف می توانید به پیش نمایش هر دسته، دسترسی داشته باشید.

  • آمازون پرایم ویدئو

آمازون پرایم ویدئو تقریبا از نظر ظاهری همانند نتفلیکس است و از یک رابط کاربری ساده برخوردار است. کاربران این سرویس نیز می توانند برنامه های متعدد را در هر ردیف محتوایی مشاهده نمایند. در انتهای هر کدام از لیست ها، گزینه see all قرار دارد که در نتفلیکس این گزینه وجود ندارد.

درست است که آمازون پرایم ویدئو را می توانید به صورت رایگان استفاده کنید، ولی برای مشاهده برخی از فیلم و سریال ها باید هزینه خرید اشتراک آمازون پرایم ویدیو را بپردازید. در حالت کلی این سرویس استریم به اندازه ای محتوا دارد که می تواند شما را تا مدت ها راضی نگهدارد. با استفاده از این پلتفرم سه کاربر امکان استفاده هم زمان از محتوای متفاوت را دارند؛ ولی برای تماشای هم زمان یک ویدئو تنها می توان از دو دستگاه مجزا استفاده نمود.

مقایسه نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو

مقایسه نتفلیکس با آمازون پرایم ویدیو از لحاظ هزینه اشتراک

با دانلود و نصب نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو می توانید به مدت 30 روز از هر دو سرویس استریم به صورت رایگان استفاده کنید. این اشتراک به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار می گیرد تا آنها با قابلیت ها و امکانات سایت ها بیشتر آشنا شوند. به این وسیله می توان مناسب ترین و بهترین پلتفرم را گزینش و انتخاب نمود.

علاوه بر این آمازون پرایم ویدئو برای دانشجویان و افرادی که هنوز در حال تحصیل هستند طرح دیگری دارد که به صورت آزمایشی یک دوره رایگان 6 ماهه در اختیار آنها قرار می دهد. پس از انقضای مدت آزمایشی لازم است برای استفاده از هر کدام از این پلتفرم ها هزینه ای به عنوان حق اشتراک بپردازید. این هزینه در هر کدام از سرویس ها متفاوت است.

هزینه اشتراک نتفلیکس به صورت ماهانه محاسبه و از طریق دبیت کارت و یا پی پال وریفای شده، صورت حساب آن برای کاربر ارسال می شود. امکان لغو اشتراک نتفلیکس در هر زمانی وجود دارد و با تهیه این اشتراک 4 کاربر هم زمان می توانند از نتفلیکس استفاده کنند.

اشتراک آمازون پرایم ویدئو متفاوت از نتفلیکس است و در حقیقت حق اشتراک ماهیانه و یا سالانه ندارد. برای استفاده از این سرویس باید هزینه هر فیلم را پرداخت کنید تا امکان مشاهده آن را داشته باشید. در این روش نیازی به تهیه اشتراک نیست و تنها هزینه فیلمی را که انتخاب نموده اید را پرداخت خواهید کرد.

مقایسه نتفلیکس با آمازون پرایم ویدیو از لحاظ دستگاه های سازگار با آنها

برای استفاده از این سرویس ها می توان از دستگاه های بسیاری استفاده نمود و محدودیت خاصی ندارد. به عبارت دقیق تر از نتفلیکس می توان در هر دستگاهی که دارای صفحه نمایش بوده و بتواند به اینترنت متصل شود استفاده نمود. آمازون پرایم ویدئو نیز قابلیت اتصال و جفت شدن با بیشتر دستگاه ها را دارد.

مقایسه نتفلیکس با آمازون پرایم ویدیو از لحاظ محتوا

کاربران نتفلیکس می توانند محتواهای ارائه شده در این سرویس را در دسته بندی های متعددی از قبیل برنامه های تلویزیونی کلاسیک، اورجینال، اجراهای موسیقی و مستند مشاهده کنند. در این سرویس محبوب، قابلیت دسترسی به لیستی از فیلم های جدید، آثار کلاسیک و فیلم هایی که بر اساس سلیقه مخاطب وجود دارد. کیفیت پخش محتواهای موجود در نتفلیکس نیز به انتخاب خود کاربر بستگی دارد.

آمازون پرایم ویدئو سریال های جدید، فیلم های اورجینال و همچنین محتواهای کلاسیک را در خود جای داده است. فیلم ها و سریال هایی که در هر دو این سرویس های استریم به نمایش گذاشته می شوند مرتبا در حال تغییر هستند. به طوری که همواره مواردی از آنها حذف و یا موارد جدیدی به آنها اضافه می شود.

مقایسه نت فلیکس و آمازون پرایم ویدئو

مقایسه آمازون پرایم ویدیو و نتفلیکس از لحاظ قابلیت دسترسی به محتوا

آمازون پرایم ویدئو حجم گسترده ای از محتوا را در خود جای داده است ولی با این حال هنوز نمی تواند به پای نتفلیکس برسد. در عین حال می توان گفت آمازون پرایم ویدئو به لحاظ برنامه های کمدی و کودکانه، مجموعه بزرگتری نسبت به نتفلیکس دارد.

کدام بهتر است آمازون پرایم ویدیو یا نتفلیکس؟

همان طور که می دانید امروزه سرویس های محتوایی بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند ولی دلایلی وجود دارد که بتوان نتفلیکس را بهترین دانست. اصلی ترین دلیلی که می توان نتفلیکس را بر دیگر رقبا ترجیح داد، تولید برنامه های اورجینال توسط این سرویس استریم است که چشم پوشی از آنها برای کاربران دشوار است.

نتفلیکس تنها با پرداخت کمترین هزینه همه برنامه ها و محتواهای خود را در اختیار مشترکین قرار می دهد. به عبارتی هزینه مازادی برای استفاده از سرویس پرداخت نخواهید کرد. استفاده از نتفلیکس را برای کاربرانی که به محتوای استریم علاقمندند پیشنهاد می کنیم؛ زیرا نتفلیکس علاوه بر ارائه فیلم های قدیمی و جدید، کانال های خاصی را نیز همچون shameless در اختیارتان قرار خواهد داد.

در حالت کلی هر دو سرویس آمازون پرایم ویدئو و نتفلیکس از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار هستند زیرا محتواهای بسیار عالی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. اما در یک نگاه کلی تخصص نتفلیکس در ارائه برنامه های تلویزیونی و فیلم های آنلاین است ولی آمازون پرایم ویدئو را می توان سرویسی درخواستی از ویدئوها دانست که دارای مواردی از قبیل فیلم، موسیقی، سریال های تلویزیونی و … است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا