اخبار ورزشی

مقام بیست و نهم و هفتم شطرنج بازان ایران در مسابقات شارجه!

 

به گزارش خبرنگار پی ام آپ، در جریان برگزاری دور نهایی مسابقات شطرنج معلمان شارجه 2023، پرهام مقصودلو، شطرنج باز شماره یک ایران که با طبقه بندی 2734 در این مسابقات مغلوب شد، مقابل شطرنج باز گرجستانی قرار گرفت و به تساوی رسید. این توقف در حالی که برای شطرنج باز ملی پوش ایرانی به دست آمد که حریفش در این دور دارد طبقه بندی 2553 بود. مقصودلو از این تساوی پنج امتیاز گرفت و در رده بیست و نهم این مسابقات قرار گرفت. این شطرنج باز در این مسابقات حدود 11 امتیاز دارد طبقه بندی جان خود را از دست داد.

اما سیدمحمدامین طباطبایی، شطرنج باز شماره دو ایران که در این مسابقات حضور داشت، در دور آخر مقابل گوکششطرنج باز قدرتمند هندی به تساوی رسید تا با این نتیجه ملی پوش شطرنج ایران از کسب عنوان قهرمانی بازماند. طباطبایی در حالی که او در این بازی به تساوی رسید طبقه بندی 2677 در این مسابقه برنده شده بودند. حریف هندی او در این دوره از مسابقات طبقه بندی 2732 بود.

طباطبایی از این تساوی 6 امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت. تیم ملی شطرنج ایران در پایان این مسابقات هشت امتیازی شد. طبقه بندی عمر خود را افزایش دهید. آرجونشطرنج باز هندی با کسب 6.5 امتیاز قهرمان مسابقات شد. گفتنی است ششمین دوره مسابقات است معلمان شارجه کار خود را در 9 دور ادامه داد. این مسابقات از 17 تا 27 اردیبهشت ماه ماه با حضور 78 شطرنج باز در امارات پیگیری شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا