اخبار روز

مفقود شدن 48 فرش 127 میلیارد تومانی در سعد آباد!/ ماجرای گم شدن فرش کاخ سعدآباد چیست؟

به گزارش پی ام آپ، اومدن سر کار دولت سیزدهم، به گزارشی با عنوان «حذف غیرقانونی اموالی چون 48 قالیچه دستباف نفیس و گران قیمت از ساختمان حافظیه سعد آباد» اشاره شد. پس از آن تیم ویژه ای با همکاری سازمان های نظارتی تشکیل و موضوع ناپدید شدن را به طور کامل بررسی کردند. قالیچه نفیس در دولت قبل پرداخت می شد.

کارشناسان این حوزه پس از بررسی تنها ده قالی و بر اساس قدمت تاریخی، نوع طرح، مکتب هنری و ویژگی های ظاهری، ارزش نسبی آن را 127 میلیارد تومان اعلام کردند.

این ده فرش با ارزش از نفیس ترین قالی های این موسسه و متعلق به سبک های مشهدی (امواقلی) است. اصفهان و تودشک یکی از آنهاست که قدمت آن به دوره قاجار می رسد.

شایان ذکر است فرش ها بین سال های 1392 تا 1395 از ساختمان برداشته شدند.

یکی از شاهدان که در همان زمان مسئولیت ساختمان حافظیه را بر عهده داشت به خبرنگار فارس گفت: در سال 1394 فرش ها را با وانت مزدا به خانه بردند….

گفتنی است ساختمان حافظیه سعد آباد متعلق به ریاست جمهوری جموری است که توسط دولت ها به عنوان محلی برای پذیرایی از روسای جمهور و مهمانان خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این بنا قبلا نیز مورد توجه قرار گرفته بود رسانه ها قرار داده شده بود

رئیس وقت دولت دوازدهم در پاسخ به علاقه رئیس جمهور وقت برای برگزاری جلسات دولت قبل در این مکان، پروتکل های ویژه تعیین شده توسط وزارت بهداشت، وی دلیل آن را این امر دانست و اظهار داشت: ساختمان حافظیه دارای سالن اجتماعات مناسبی است تا بتوانیم با رعایت پروتکل های تعیین شده از جمله فاصله گرفتن افراد، جلساتی را در این مکان برگزار کنیم.

به نظر می‌رسد خروج فرش های نفیس توسط یک کارمند دور از ذهن بوده و با توجه به دخالت افراد مختلف در فرایند مختلف تصاحب، حمل و نگهداری از اموال مفقودی ممکن است افراد دیگر نیز در این ماجرا نقش داشته باشند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا