2109
معرفی 6 سرم ویتامین سی عالی و نحوه مصرف آن

معرفی 6 سرم ویتامین سی عالی و نحوه مصرف آن

1402/02/23 بازدید48558

رادیکال های آزاد باعث لک و تیرگی یا سرطان پوست می شوند، ویتامین سی هنگام برخورد این رادیکال ها به پوست مثل یک آینه در برابر نور می ماند که آن ها را منحرف می کند.

 

ویتامین سی یکی از مفیدترین مواد فعال است که مزیت‌های زیادی در مراقبت از پوست دارد. این ویتامین با خاصیت آنتی‌ اکسیدانی خود از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان روزمره محافظت می‌کند. همینطور ظاهری شفاف، صاف و سالم و سرحال به پوست می‌دهد. سرم ویتامین سی محصولی عالی برای تقویت، بهبود ظاهر و جوانسازی انواع پوست است که در ادامه 5 مدل سرم ویتامین سی را معرفی می کنیم.

 

1- سرم ویتامین سی بالانس Balance

سرم ویتامین سی بالانس ، روشن کننده و شفاف کننده پوست (Balance)، حاوی ویتامین c است. این سرم می تواند لکه های ناشی از بالا رفتن سن را از بین ببرد و بافت این سرم بسیار سبک است که هیچگونه سنگینی روی پوست ایجاد نمی کند. این سرم فاقد چربی می باشد و درخشندگی پوست شما را همچنان حفظ می کند و از براقی پوست ناشی از چربی همچنان جلوگیری می کند استفاده از این سرم بافتی نرم در حین حال کاملاً طبیعی به پوستتان می بخشد.

 

2- سرم روشن‌کننده ویتامین سی و ترمیم‌کننده قوی استی لادر Estee Lauder

این سرم فوق‌العاده سبک، مرطوب‌کننده و حاوی ویتامینC، نقاط تیره، لکه‌های ایجادشده در اثر نورخورشید و افزایش سن، منافذ پوست و جای جوش را هدف قرار می‌دهد. سرم استی لادر پرفکشنیست پرو با الهام از درمان‌های حرفه‌ای، پوست خسته و کدر شما را به‌سرعت درخشان و روشن می‌کند. به‌دلیل وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، نه‌تنها پوست از شر تیرگی خلاص می‌شود، بلکه در برابر آسیب‌های محیطی و بروز لکه‌های جدید نیز از آن محافظت خواهدشد.

در ترکیبات سرم پرفکشنیست استی لادر از مقدار زیادی هیالورونیک‌اسید که یک جاذب رطوبت بسیار قوی است، استفاده می‌شود. بنابراین پس از مصرف، رطوبت پوست افزایش می‌یابد و این آبرسانی تا 48 ساعت ادامه خواهدداشت. آبرسانی بیشتر به حجیم‌شدن پوست، افزایش درخشندگی و کاهش خستگی و تیرگی آن کمک می‌کند.

 

3- سرم ویتامین سی سراوی CeraVe

این محصول توسط متخصصان پوست تولید شده است و بافت پوست را جوان‌تر، صاف و یکدست می‌کند. فرمولاسیون آن از نظر عدم ایجاد حساسیت آزمایش و تایید شده است. همچنین لازم به ذکر است که بدون عطر، پارابن و ترکیبات کومدوژنیک (مسدود کننده منافذ) ساخته شده است.

این سرم CeraVe با اسید ال-آسکوربیک، به کمرنگ کردن لکه‌های تیره و رنگ ناهموار پوست کمک می‌کند و باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود. این محصول نه تنها به‌مرور رنگ پوست را روشن‌تر و شفاف‌تر می‌کند، بلکه خاصیت آبرسان و مرطوب کننده نیز دارد.

4- سرم ویتامین سی C خالص 10% کلینیک CLINIQUE

این محصول یکی از بهترین محصولات برند کلینیک برای داشتن پوستی جوان‌تر، شفاف‌تر، روشن‌تر و لیفت شده است. چون درصد بالایی از ویتامین سی (10%) را در اختیار پوست قرار می‌دهد تا پوست را به‌طور ویژه از اثرات مثبت این ماده بهره‌مند کند. سرم ویتامین سی برند کلینیک یک سیستم هفت روزه‌ی درمانی را ارائه می‌دهد. به این معنا که باید 7 روز پشت سر هم از آن استفاده کنید تا بیشترین تاثیر ویتامین C روی پوستتان را ببینید.

پس سرم ویتامین سی C کلینیک برای استفاده به‌طور منظم و در یک هفته طراحی شده است. چون حاوی ویتامین سی خالص و فعال است که پتانسیل اثر قابل توجهش تا هفت روز ماندگار بوده و بعد از آن افت می‌کند. قدرت ضد پیری و تقویت کنندگی این ویتامین کمک می‌کند پوستی جوان‌تر، شاداب‌تر و تازه داشته باشید. انواع مختلف پوست از جمله پوست بسیار خشک، خشک، نرمال، مختلط و چرب می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

 

5- سرم هفت ویتامین استوری درم کره ای Storyderm

سرم هفت ویتامین اسمو استوری درم حاوی مجموعه‌ای از ویتامین‌های مفید و تقویت کننده برای تغذیه پوست است. ویتامین‌های درون محصول از ویتامین‌های مورد نیاز برای داشتن پوست پوست سالم و متعادل هستند. این آمپول یا سرم صورت یک مکمل ویتامینه گیاهی به صورت موضعی است که برای همه سنین و انواع پوست، مناسب خواهد بود.

ویتامین‌های A، B، C، D، E، K و F در این سرم وجود دارند که باعث تقویت ایمنی پوست می شود. پوست تمیز با اسیدیته‌ی متعادل، می‌تواند این ویتامین‌ها را جذب کرده و احیا شود. این سرم، ترمیم کننده‌ای فوق العاده و سازگار با انواع پوست است که باعث روشن شدن، جبران تجمع رنگدانه‌ها، کاهش لکه‌های تیره و بهبود کیفیت بافت پوست می‌شود.

قدرت نفوذپذیری بافت مایع این سرم بیشتر از رقبای آن است، زیرا برای تولیدش از تکنولوژی اسموسل استفاده شده که با قراردادن ویتامین‌ها در ذرات بسیار کوچک، نفوذ آن تا اعماق پوست را ممکن کرده است. بنابراین ویتامین‌ها به لایه درم پوست رسیده و با تاثیر بر سلول‌های ملانوسیت، باعث کاهش تولید ملانین (رنگدانه‌های پوست) و در نتیجه کاهش لکه‌های تیره پوست می‌شوند. بنابراین پوست به طور موثرتری روشن و درخشان می‌شود.

6- سرم ویتامین سی 3% کامکوات تی زون (T-Zone)

این سرم صورت، برای روشن و یکدست‌شدن رنگ پوست تولید شده است. در فرمول آن، از عصاره کامکوات، ویتامین E و ویتامین C مقاوم در برابر نور استفاده شده که یک محلول مغذی و غنی از آنتی‌اکسیدان را برای تقویت پوست فراهم کرده‌اند. این ترکیبات جذب پوست شده و با کاهش تولید رنگدانه ملانین و بهبود عملکرد تازه‌سازی پوست و تقسیم سلولی، به ترمیم و روشن‌شدن پوست کمک می‌کنند. در نتیجه پوست به مرور سالم‌تر و تازه‌تر خواهد شد.

لینک مشاهده سرم های ویتامین سی

تمام سرم های معرفی شده در لیست بالا به همراه دیگر سرم های ویتامین سی جدید را در لینک ذیل در سایت فروشگاهی سوراو می توانید مشاهده فرمایید:

https://suraw.com/product-category/skin-pro/skin-serum/vitamin-c-serum/

 

طرز استفاده صحیح از سرم ویتامین سی

استفاده صحیح و موثر از سرم ویتامین سی (قطره ویتامین سی) بسیار اهمیت دارد و روش استفاده صحیح را شرح می دهیم.

  • ابتدا با ژل یا فوم شوینده مناسب صورت خود، پوست را بشویید و آبکشی نمایید. سپس صورت را به ‌آرامی خشک کنید.
  • اگر از سرم در روتین شبانه استفاده می‌کنید، به تونر نیاز دارید. یک پد پنبه‌ای را به تونر آغشته کنید و روی پوست بکشید. با این کار منافذ پوست نیز که در مرحله قبل مقداری آلودگی در آن‌ها باقی مانده بود، کاملا تمیز می‌شود.
  • بعد از گذشت چند دقیقه و جذب تونر به پوست، نوبت به سرم می‌رسد. چند قطره از سرم ویتامین سی را روی پوست بریزید و کمی ماساژ دهید.
  • بعد از حدود پنج دقیقه، حتما از کرم آبرسان برای پوست استفاده کنید تا جذب سرم به پوست بهتر انجام شود.
  • درپایان می‌توانید از دیگر کرم‌های روتین خود مثل کرم روزانه یا شبانه، ضدآفتاب و غیره استفاده کنید.

برای آن که بهترین استفاده را از ویتامین C داشته باشید، رعایت چند نکته ضروری است:

  • اگر پس از مصرف دچار التهاب و واکنش پوست می‌شوید، بهتراست با مصرف یک روز درمیان و غلظت کمتر شروع کنید و به‌مرور آن را افزایش دهید.
  • اگر پوست حساس یا دارای آلرژی دارید، حتما قبل از استفاده سرم ویتامین سی، تست پچ انجام دهید و در صورت بروز واکنش شدید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • بهتر است از قطره ویتامین سی در یک روتین پوستی با محصولات دارای رتینول و نیاسینامید استفاده نکنید. برای مثال، ویتامین C در هنگام صبح و سرم رتینول در هنگام شب زده شود.
  • برای جلوگیری از تخریب و کاهش عملکرد ویتامین سی، سرم را از گرما دور نگه‌دارید و آن را ترجیحا در یخچال قرار دهید.
  • بعد از استفاده پیلینگ (لایه بردار) نباید از سرم ویتامین سی استفاده شود.

 

سوالات متداول استفاده از سرم ویتامین سی:

1- زمان مصرف سرم ویتامین

اگر شما در طول روز 2 بار از سرم ویتامین سی استفاده می کنید بهتر است یک وعده آن در صبح و وعده دیگر در اوایل تاریک شدن شب باشد و قبل از خواب استفاده نشود چون تجربیات بسیار زیاد ما نشان داده که اگر به سرم حساسیت هم نداشته باشید قبل از خواب می تواند ایجاد جوش کند.

 

2- مقدار مصرف قطره ویتامین سی:

معمولا استفاده از این سرم بین 2 تا 4 قطره برای کل صورت می باشد.

 

3- نقاطی که میتوان ویتامین سی را استفاده کرد:

شما می توانید جدا از پوست صورت سرم ویتامین سی را برای زیباتر شدن پوست نقاط دیگر بدن آن را به دست ها، گردن، دکلته زد.

 

4- آیا می توان ویتامین سی را برای زیر چشم استفاده کرد؟

معمولا نباید از سرم ویتامین سی برای زیر چشم استفاده کرد، البته شاید تعداد کمی از افراد به این استفاده حساسیت داشته باشند و تعداد بسیار زیادی اصلا دچار مشکل نشوند ولی پیشنهاد ما این است که بجای استفاده از سرم ویتامین سی برای زیر چشم از دور چشم های حاوی ویتامین سی استفاده شود.

 

5- آیا می توان ویتامین سی را با سرم یا کرم های دیگر مخلوط (میکس) کرد؟

می توانید ویتامین سی را به سرم هیالورونیک اسید یا کرم های مرطوب کننده روزانه اضافه کرد و از تاثیر 2 محصول در یک محصول نهایت استفاده را کرد. البته پودرهای ویتامین سی هم می توان به همین شکل استفاده کرد.

6- آیا می توان بعد از استفاده تونرهای لایه بردار و حاوی اسید از ویتامین سی استفاده کرد؟

تونرهای لایه بردار و یا حاوی اسیدهایی مثل گلیکولیک اسید در طول روز یک بار و یا در طول هفته 3 بار استفاده می شوند. و می توان در طول روز با فاصله زمانی از ویتامین سی استفاده شود..

ارائه شده توسط تیم کارشناسان مشاوره سایت فروشگاه اینترنتی سوراو

https://suraw.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها