اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

 SwapFace یک گزینه کارآمد برای تعویض چهره با هوش مصنوعی است که برای دستگاه های ویندوزی منتشر شده است.

تغییر چهره با هوش مصنوعی یکی از کاربردهای جالب این فناوری است که در برخی شرایط خاص می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، این ویژگی به تولیدکنندگان محتوا و اپراتورهای رسانه های اجتماعی اجازه می دهد تا ویدیوهای جذاب تری ایجاد کنند. برنامه SwapFace یکی از ابزارهای موجود در این زمینه است که در ادامه به ارائه ویژگی ها و قابلیت های آن می پردازیم.

تغییر چهره با هوش مصنوعی SwapFace

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

برنامه SwapFace با حجم حدود 1.5 گیگابایت فقط برای دستگاه های مبتنی بر ویندوز منتشر شد و در حال حاضر از سیستم عامل های دیگر پشتیبانی نمی کند. همچنین خبری از نسخه تحت وب و اپلیکیشن موبایل نیست. اگرچه ممکن است در آینده نزدیک شاهد عرضه این آیتم ها باشیم. برای دانلود فایل نصب نرم افزار می توانید به سایت رسمی توسعه دهنده مراجعه کنید. اما متاسفانه امکان دانلود برنامه از طریق فروشگاه مایکروسافت وجود ندارد.

پس از نصب برنامه، برای ادامه کار و دسترسی به امکانات آن باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. ایجاد یک حساب کاربری مستقیماً از برنامه یا از وب سایت SwapFace.org به صورت رایگان امکان پذیر است. اما طرح رایگان با محدودیت هایی همراه است. برای مثال، تعداد تعویض‌های چهره هوش مصنوعی در ویدیوهای از پیش ضبط‌شده، جریان‌های آنلاین یا تصاویر هر کدام به ۱۰ مورد محدود است

و برای حذف آن، باید به سراغ حساب‌های پرمیوم با پرداخت حق اشتراک ماهانه بروید.

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

با ایجاد حساب کاربری و تایید ایمیل خود وارد صفحه اصلی نرم افزار می شوید که از چندین تب تشکیل شده است. اما در میان آنها، سه تب اول از همه مهمتر هستند. در اولین تب با عنوان Stream Faceswap، کاربران می توانند به طور همزمان چهره خود را تغییر دهند، که در هنگام پخش ویدیو استفاده می شود. دو تب بعدی، به نام های Video Faceswap و Image Faceswap، به ترتیب برای تعویض چهره با هوش مصنوعی در فیلم ها و عکس های از پیش ضبط شده استفاده می شوند.

1. تغییر چهره در سکانس

شاید به گفته برخی افراد مهم ترین ویژگی برنامه SwapFace امکان تعویض چهره با هوش مصنوعی در پخش است. این ویژگی می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا و فعالان رسانه‌های اجتماعی که می‌خواهند از افشای هویت خود اجتناب کنند مفید باشد و همچنین می‌تواند برای سرگرم‌کننده‌تر یا جذاب‌تر کردن ویدیوها استفاده شود.

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

برای تغییر چهره در پخش، ابتدا باید ورودی مورد نظر (دوربین یا وب کم) را پی ام آپ کرده و سپس رزولوشن مورد نظر را تعیین کنید. در حال حاضر فقط گزینه های HD و Full HD در نظر گرفته شده است و خبری از وضوح بالاتر مانند 4K نیست. اگرچه واضح است که پردازش با کیفیت بالاتر به سخت افزار قدرتمندتری نیاز دارد که در اکثر لپ تاپ ها و رایانه های خانگی یافت نمی شود.

در قسمت گالری تعدادی چهره آماده استفاده از افراد مشهور موجود است و کاربران می توانند از فیلترهایی مانند رنگ پوست، جنسیت و نژاد برای محدود کردن نتایج استفاده کنند. اگر می خواهید از چهره ای غیر از چهره های ارائه شده در استریم های خود استفاده کنید، باید به قسمت آپلود بروید و فایل مناسب چهره مورد نظر را آپلود کنید. همانطور که گفته شد، کاربران طرح رایگان تنها می توانند از 10 استریم در روز لذت ببرند.

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

حجم تصاویر آپلود شده نباید بیشتر از 10 مگابایت باشد و برای بهترین نتیجه بهتر است از نمونه های با کیفیت بالا و بدون تاری یا سایه های تمام صورت استفاده کنید. همچنین پردازش چهره می تواند چند دقیقه طول بکشد و برنامه به محض آماده شدن خروجی به شما اطلاع می دهد. سازندگان نرم افزار Swapface هوش مصنوعی ادعا می کنند که تمام محتوای آپلود شده و ایجاد شده توسط کاربران دارایی معنوی آنهاست. در نهایت با رفتن به قسمت My Face می توانید به فایل صورت های سفارشی خود دسترسی پیدا کنید.

2. هوش مصنوعی برای تغییر چهره در فیلم و عکس

اگر پخش ویدیو را دوست ندارید، احتمالاً تعویض چهره مبتنی بر هوش مصنوعی Swapface در فیلم‌ها و عکس‌ها مفیدتر است. با تیک زدن تب Video Faceswap می توانید ابتدا ویدیوی مورد نظر خود را بارگذاری کنید و سپس چهره مورد علاقه خود را از لیست ها پی ام آپ کنید. همانند قسمت قبل امکان لود فیس های جدید و استفاده از آنها نیز وجود دارد. ناگفته نماند که امکان آپلود فایل ها با فرمت GIF نیز در حال بررسی است.

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

قبل از اینکه دکمه شروع را فشار دهید تا فرآیند تعویض چهره با هوش مصنوعی شروع شود، می توانید حالت تبدیل را پی ام آپ کنید. به طور پیش فرض، حالت سریع برای پردازش سریعتر با دقت کمتر پی ام آپ شده است. اما حالت های دیگری نیز برای افزایش کیفیت و اصلاح دقیق تر وجود دارد. لطفا توجه داشته باشید که برای بهره مندی از حالت های دیگر، استفاده از کارت گرافیک های سری 30 انویدیا به بعد توصیه می شود. با پی ام آپ گزینه HD MP4 می توانید خروجی با کیفیت بالاتری داشته باشید. اما زمان تبدیل فایل طولانی تر خواهد بود.

طول فرآیند تعویض چهره هوش مصنوعی به عوامل مختلفی از جمله قدرت سخت افزار رایانه، سرعت اتصال به اینترنت و اندازه فایل پی ام آپی بستگی دارد. با توجه به محدودیت های شدیدی که برای بارگذاری فایل در داخل کشور اعمال می شود، توصیه می شود برای این منظور از فایل های کم حجم با طول محدود استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که تمام فایل های خروجی در حساب های کاربری رایگان دارای واترمارک نرم افزاری خواهند بود.

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

برای تعویض چهره با هوش مصنوعی روی عکس ها، کافیست به تب Image Faceswap رفته و سپس تصاویر مورد نظر خود را آپلود کنید. این برنامه به طور خودکار چهره ها را شناسایی کرده و آنها را با هم جایگزین می کند. پس از فشردن دکمه Start فرآیند آپلود فایل ها شروع می شود و می توانید در قسمت Preview فایل خروجی را پیش نمایش کنید. برای ذخیره نتیجه روی دکمه دانلود کلیک کنید تا بتوانید آن را با فرمت PNG دریافت کنید.

در پایان شایان ذکر است که برنامه Faceswap در تعویض چهره هوش مصنوعی عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است و اعتبار اختصاص یافته به کاربران طرح رایگان کافی به نظر می رسد. با این حال، نباید فراموش کنیم که برای دریافت خروجی با کیفیت در استریم ها، به سخت افزار نسبتا قدرتمندی نیاز دارید. همچنین فایل های ورودی و کیفیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.پس بهتر است در انتخاب آنها، دقت کنید.

معرفی برنامه SwapFace; تغییر چهره در عکس ها و فیلم ها با هوش مصنوعی

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا