اخبار روز

معامله نجومی شیان و فولکس گباغه ای در ایران; قیمت خودروهای قدیمی سر به فلک کشیده (+عکس)

طبق سنت نانوشته، هر ساله در آغاز سال نو در مناطق مختلف افزایش قیمت ها وجود داشت. اما به نظر می رسد این تورم بیشترین ضربه را به خودروهای قدیمی زده است و طبق آخرین اخبار خودرو، شاهد قیمت گذاری عجیب این دسته از خودروها هستیم.

قیمت گذاری عجیب برای دارندگان خودروهای قدیمی

به گزارش گجت نیوز، بر اساس آگهی های درج شده در سایت وال و سایر پلتفرم ها، دو خودروی کلاسیک کامپکت و محبوب قدیمی یعنی شیان و فولکس واگن قورباغه با افزایش شدید قیمت در ارتباط بوده و برخی از مالکان آنها را در قیمت یک ماشین صفر کیلومتر. ایرانی ها مثل ساینا کوییک و حتی یک پژو 206 هم درخواست کردند.

به عنوان مثال فروشنده در یک آگهی قیمت 350 میلیون تومان را برای Xian مدل 1359 تعیین کرده است. در آگهی دیگری شاهد قیمت گذاری شیان با همین مدل اما با قیمت 370 میلیون تومان هستیم.

از سوی دیگر صاحبان فولکس قورباغه ای یا بیتل کلاسیک برای مدل سال 1973 این خودرو قیمت نجومی 610 تا 640 میلیون تومان را بسته به تمیزی یا کارکرد آن تعیین کرده اند که ارزش بسیار بالایی به حساب می آید.

البته این را هم یادآوری می کنیم که خودروهای قدیمی و کلاسیک بیشتر خودروهای کلکسیونی یا نمایشگاهی هستند و حتی اگر از نظر فنی بی نقص باشند، قابلیت های خودرویی با قیمت یکسان یا صفر کیلومتر ایرانی را ندارند. اما شاید یک روز آنها را مجبور به استفاده توسط صاحبان. باز هم هیچ دلیل قانع کننده ای برای این نوع قیمت گذاری وجود ندارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا