اخبار روز سینما

داریوش مهرجویی و مصاحبه با امام خمینی در نوفل لوشاتو!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از پی ام آپ، در صفحات 56 و 57 کتاب «تاریخ اجتماعی سینمای ایران» حمید نفیسی (جلد سوم: دوره اسلامی ۱۹۸۴ ـ ۱۹۷۸) آمده است: با امانت گرفتن تجهیزات از استودیو تله فیلم رادیو و تلویزیون ملی و با استفاده از فیلم خام ۱۶ میلی‌متری، داریوش مهرجویی و فیلمبردارش شاهرخ مجیدی ساعت ها از اعتراضات خیابانی، آتش زدن سینماها و درگیری های خیابانی بین انقلابیون و نیروهای امنیتی، از جمله پس از جمعه سیاه، فیلمبرداری کردند.

مهرجویی به من [حمید نفیسی] گفت، تلفیلم تمام فیلم‎ها را ظاهر کرد، اما هیچ‌وقت ویرایش یا برای عموم منتشر نشد، لذا مهرجویی پس از پایان فیلمبرداری از نتیجه ناامید شده بود. مهرجویی خاطرنشان کرد: این فیلم های تاریخی در حال حاضر در آرشیو رادیو و تلویزیون ملی ایران موجود است. گروه مهرجویی در حین فیلمبرداری با افرادی که در حال فیلمبرداری از این اتفاقات بودند، از جمله کامران شیردل مواجه شدند. به گزارش مهرجویی، همه فیلمبرداری می کردند. مهرجویی و [پرویز] کیمیاوی قبلا برخورد فیلمی با امام خمینی (ره) نیز داشتند که قابل توجه است. در دوران تبعید امام به نوفل لوشاتو، مهرجوی و کیمیاوی  چندین بار با امام مصاحبه کردند. در حالی که کیمیاوی فیلم می‌گرفت و مهرجویی مصاحبه می‌کرد: : «پرویز دستش را به صدا درآورد، انگشتش را نشان می‌داد و می‌گفت: برداشت 1 چون آمادگی کامل نداشتیم.» مجبور شدیم کلاکت زدن صحنه را ۳ بار تکرار کنیم……»

این متن توسط همشهری آنلاین در آذر ۱۳۹۹ منتشر شده.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا