اخبار روز

مشکلی به نام کارت سوخت

توجه: این خبر با عنوان : مشکلی به نام کارت سوخت
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- بند «ح» قانون ۱۴ قانون بودجه وزارت نفت را برای توزیع از طریق کارت‌های سوخت شخصی مکلف کرد، آنطور که علی‌اکبر نژادعلی شرکت ملی پخش فرآ ورده‌های نفتی نیز هدف از اجرای طرح ساماندهی کارت‌های سوخت در مجاری عرضه، بهبود را اعلام کرد. سیستم توزیع سوخت با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی برای دریافت سوخت است.

هر چند که او می‌گوید کارت سوخت آزاد اضطراری در همه جایگاه‌ها است و مردم می‌توانند بدون مشکلی سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند، اما در برخی از مکان‌ها برخی از سوخت‌گیری‌ها با مسایلی ایجاد می‌شود.

یکی از اصلی ترین مشکلات صدور کارت سوخت المثنی است، آنطور که اعلام شده است مه درخواست صدور کارت سوخت المثنی و خودروهای نوشماره تا اسفندماه تولید و ارسال می شود که بر اساس اطلاعات واصله بیش از 95 درصد آن ها مردم را تحویل می گیرند و مابقی را در می آورند. باجه معطله پست است.

۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجه معطله

محمد صادقی- مدیرسامانه هوشمند سوخت- در این زمینه اعلام کرده است که درحال حاضر نزدیک 400 هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله منتظر سوی مردم هستند. برخی از مردم به باجه معطل شرکت ملی پست مراجعه می‌کنند و می‌گویند روی کارت‌های دریافتی در زمانی که درخواست می‌دادند پلاک شوند و چنین مسائلی باعث شود که این افراد چند ماه برای دریافت کارت سوخت خود معطل شوند.

محمود لیایی – مدیر عامل شرکت ملی پست- از درخواستان درخواست کرده است برای دریافت کار سوختشان به باجه های معطل مراجعه کنند. او در این زمینه، دو بار به محل زندگی مردم مراجعه می‌کند، اما به دلیل وجود نداشتن، به اطلاع می‌رساند که فرد به دفتر پستی مراج عه و با ارائه کارت سوخت را دریافت می‌کند و می‌گیرد. توصیه‌ها برای این کار با توجه به اینکه کارت‌ها در زمان خاصی فقط در باجه‌های معطل منتظر حضور می‌مانند، سریع‌تر مراجعه می‌کنند و به این صورت که کارت‌ها را به شرکت پخش و پالایشگاه‌های نفتی مسترد نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید: کارت سوخت تاکسی‌ها باطل می‌شود؟


یک ماه، از ثبت درخواست تا صدور کارت‌های سوخت

آنطور که اعلام شد حدود 500 نفر در فروردین ماه امسال برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کرده اند. زمان انتظار از ثبت درخواست تا صدور کارت‌های سوخت، یک ماه است.

مردم از کارت سوخت شخصی ۴ برابر استفاده شد

با این، اما از سوخت‌های سوخت در جایگاه‌ها برای دریافت 300 تومان استفاده می‌شود، چهار برابر افزایش یافته است و آنطور که رضا نواز کارت صنف جایگاه‌داران کشور است به گفته‌های اکنون به ازای هر سکو حداقل یک کارت در جایگاه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی. و میزان فروش جایگاه وجود دارد و در استان‌های پرجمعیت و کلانشهرها و استان‌های مرزی الگوهای بومی نیز انجام می‌شود و اگر مردم کارت‌های شخصی را می‌سازند، برای آن کارت‌ها تعداد کارت‌های آزاد موجود کافی است.

همه کارت‌های شخصی به جز بنزین 15 تومان که ماهانه 600 میلیارد تومان دارد، 100 لیتر هم بنزین 300 تومان است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند، اما ممکن است یک کارت سوخت خود را به همراه داشته باشد و جایگاه کارت را نیز داشته باشد. دست‌سرها که همان موضوع را ایجاد کرده‌اند و به نظر می‌رسند از پانزدهم اردیبهشت ماه‌هایی که تعداد کارت‌ها را کاهش می‌دهند، این مشکل بیشتر می‌شود که برای آن راه حلی در نظر گرفته شود.

چیزی که هنوز کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده است، می‌تواند از طریق سامانه پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به شماره ۰۹۶۲۷ از تازه‌ترین وضعیت کارت سوخت خود مشخص شود. روش پیگیری کارت‌های باقی مانده در باجه‌های پستی، دریافت بارکد پستی با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ و سپس درج آن در سامانه پیگیری مرسوله‌های پستی به نشانی tracking.post.ir است.

باتوجه به شرایط موجود لازم است که همه خودروهایی که دارای کارت سوخت نیستند، با مراجعه به پلیس دفاتر + ۱۰ نسبت به ثبت درخواست صدور مجوز اقدام کنند. این دسته از افراد می‌توانند به سایت post.ir و epolice.ir مراجعه کنند یا با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲ ۷ تماس حاصل کنند.

منبع: ايسنا

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا