اخبار ورزشی

مسابقات «امپراطور فیفا» تیرماه امسال برگزار می شود!/ اصفهانی ها بهترین های فیفا هستند.

مهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار پی ام آپ با بیان اینکه از سال 92 و همزمان با ریاست ورزش الکترونیک استان اولین دوره مسابقات ملی بازی های رایانه ای را در مجموعه سیتی سنتر برگزار کرده ایم که یکی از رشته های آن فیفا بود و سطح بالایی هم داشت

وی افزود: پس از آن مسابقه دیگری در این سطح برگزار نشد. در سال 94 مسابقات فیفا در استان برگزار شد و از آن سال به بعد دیگر شاهد برگزاری مسابقات رسمی نبودیم. از این رو پس از سال ها این مسابقات با همکاری هیئت عمومی، مجموعه گردشگری سپاهان، هیئت ورزش های دانشگاهی، سازمان فرهنگ و تفریح ​​ورزش شهرداری اصفهان، شهرداری منطقه چهار و خانه مطبوعات استان به صورت رسمی برگزار می شود. اصفهان.

بهترین‌های بازی فیفا در اصفهان هستند

رئیس کمیته ورزش الکترونیک استان با اشاره به زمان ثبت نام و برگزاری این مسابقات خاطرنشان کرد: ثبت نام این مسابقات از امروز آغاز و تا 31 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود زیرا در بحث بازی های رایانه ای استان اصفهان پایتخت این رشته ورزشی محسوب می شود و بهترین های فیفا در اصفهان است. شاید کمتر کسی بداند اما هر دو قهرمان جهان فیفا در این استان حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها هیئت عمومی ورزش که در آسیا مدال آور شده است، کمیته ورزش الکترونیک است. در رشته فیفا در بازی های آسیایی هانگژو چین نماینده داریم و شش نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند که نیمی از آنها اصفهانی هستند. از سوی دیگر فدراسیون جهانی فوتبال اهمیت زیادی برای بازی های رایانه ای قائل است چرا که این رشته در آسیا نیز دیده شده است و بازی های رایانه ای در سال های آینده وارد بازی های المپیک خواهد شد.

مسابقات «امپراطور فیفا» تیرماه امسال برگزار می شود!/ اصفهانی ها بهترین های فیفا هستند.

برگزاری مسابقات فیفا در مجموعه شهر رویاها

کاظمی با اشاره به لزوم فراهم شدن زیرساخت های لازم برای برگزاری مسابقات فیفا تصریح کرد: زمینه های لازم را برای برگزاری این مسابقات فراهم کرده ایم و 15 تیرماه با حضور اصحاب رسانه نشست خبری برگزار می کنیم. ضمناً مسابقات آنها 8و 9 تیرماه در مجموعه شهر رویاها برگزار می شود و امیدواریم بهترین بازیکنان استان اصفهان باشند.

وی در خصوص سایر مسابقات امسال در این زمینه افزود: در مرداد ماه و در آستانه روز خبرنگار پنجمین دوره مسابقات علوم کامپیوتری ارتباطی را خواهیم داشت و در مهر یا آذرماه نیز مسابقات معلولین خواهیم داشت. همچنین در صورت قبولی در این مسابقات، بستر لازم را برای برگزاری مسابقات کشوری کامپیوتر در دهه مبارک فجر فراهم خواهیم کرد.

در لیگ‌های مطرح اروپایی تیم‌های باشگاهی فوتبال، یک تیم باشگاهی بازی‌های رایانه‌ای دارند

رئیس کمیته ورزش های الکترونیک استان اصفهان با اشاره به اینکه آیا بازی PES در این مسابقات خواهد بود یا خیر، خاطرنشان کرد: در فاز کامپیوتری دو بازی فوتبال داریم، فیفا زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال است و PES مربوط به یک شکت خصوصی ، بنابراین هیچ رقابت رسمی وجود ندارد. البته در مسابقات کشوری 2013 در هر دو اردو شرکت کننده داشتیم اما دلیل انتخاب فیفا این است که افراد بیشتری این اردو را در اصفهان دنبال می کنند و مسابقات آسیایی و جهانی برای آن برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت بازی های رایانه ای ادامه داد: در لیگ های بزرگ اروپایی، هر تیم باشگاهی فوتبال یک تیم باشگاهی بازی های رایانه ای دارد. آنها در مسابقات لیگ شرکت می کنند و این بازی دائما به روز می شود. مثلا اگر مسی مصدوم باشد نمی تواند بیش از 50 دقیقه در مسابقات فیفا بازی کند. بسیاری از تیم ها در هنگام خرید بازیکن ابتدا به بازی های رایانه ای و اینکه آیا توانایی خرید آن را دارند یا خیر اشاره می کنند.

مسابقات لیگ برتر فوتبال استان اصفهان به زودی برگزار می شود

کاظمی در خصوص اقدامات لازم برای برگزاری مسابقات فیفا در ایران خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان جلسه ای با مدیران باشگاه های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی با حضور نماینده فدراسیون برگزار می کنیم. هیئت فوتبال استان و قهرمانان جهان به منظور تبیین فضا برای سال آینده می توانیم لیگ بازی های رایانه ای را در استان برگزار کنیم.

اضافه شد: این کار نیاز به هزینه خاصی ندارد و بازیکنان ما فقط حمایت معنوی می خواهند. در صورت موفقیت این طرح در استان، آن را به فدراسیون فوتبال پیشنهاد می کنیم تا شاهد تحقق این مسابقات در سطح کشوری باشیم. البته این را هم اضافه کنم که در فدراسیون جهانی بازی های الکترونیکی IESF نیز کرسی داریم و لقمان شاورانی رئیس کمیته عضویت این فدراسیون است و این کرسی جهانی می تواند اتفاقات خوبی برای ما به ارمغان بیاورد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا