اخبار روز

مرگ و میر ناشی از گرسنگی در غزه به 20 نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که با جان باختن یک نوجوان و یک فرد مسن بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی، شمار قربانیان قحطی در نوار غزه به 20 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، «اشرف القدره» گفت: نوجوان 15 ساله ای بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی در مجتمع بیمارستانی «شفا» جان باخت.

القدره همچنین اعلام کرد: یک پیرمرد 70 ساله نیز بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه در بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه جان خود را از دست داد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که تعداد قربانیان قحطی در نوار غزه به 20 شهید رسیده است.

القدر خاطرنشان کرد: آمار اعلام شده تنها مربوط به جانباختگان فوت شده در بیمارستان هاست. با این حال، ما معتقدیم که ده‌ها نفر دیگر بدون اینکه به بیمارستان منتقل شوند، بی‌صدا از گرسنگی می‌میرند.

در 15 اکتبر 2023، گروه های مقاومت فلسطین عملیات طوفان الاقصی را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و سرانجام پس از 45 روز درگیری و درگیری، در 3 دسامبر 1402 آتش بس موقت حاصل شد. (24) نوامبر 2023: توقف چهار روزه برای تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این آرامش در جنگ هفت روز به طول انجامید و سرانجام در ساعت 10 صبح جمعه پایان یافت آذر (1 دسامبر 2023) آتش بس موقت پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت.

این رژیم برای مقابله به مثل در برابر حملات «طوفان الاقصی»، برای جبران شکست و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های مرزی با نوار غزه را بسته و این منطقه را بمباران می‌کند. این جنایات منجر به متهم شدن مقامات تل آویو به “نسل کشی” در دیوان بین المللی دادگستری شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا