اخبار روز

مرغ 300 هزار تومانی!/ مردم پای مرغ بخورند

به گزارش پی ام آپ، کمبود گران مرغ در سطح شهر، تهیه این محصول را برای شهروندان سخت کرده است. اکنون خبری از توزیع مرغ در مزارع میوه و تره بار بار ندارد و واحدهای تجاری شهر هم خالی از مرغ هستند و اگر مغازه ای مرغ بفروشد با قیمتی حدود 100 هزار تومان در هر کیلو پذیرای مشتری می شود.

امروز یک خانواده 4 نفره برای سیر کردن خود نیاز به خرید یک مرغ 300 هزار تومانی دارد، یعنی اگر قرار باشد در یک هفته دو وعده مرغ سر سفره این خانواده ها برسد، 600 هزار تومان می شود که معادل یک است. این رقم در ماه به دو میلیون و 400 هزار تومان می رسد. به نظر می رسد خانوارها به دلیل درآمد ثابت و کم توان پرداخت چنین ولخرجی ها را ندارند.

قیمت مرغ با وجود تعرفه مصوب شورای قیمت محصولات کشاورزی باز هم گران شد. این شورا در جلسه 20 اردیبهشت ماه امسال قیمت مرغ را کیلویی 73 هزار تومان تعیین و اعلام کرده بود اما در هفته های اخیر بازار شاهد بود. افزایش قیمت این محصول به پروتئین تبدیل شده و از قیمت مصوب پیروی نکرده است.

نمایشگر جدید برای کنترل قیمت مرغ

معاون امور تولیدات دامی اداره کشاورزی وی همچنین از برخورد قانونی با عرضه کنندگان مرغ با قیمت بالاتر از قیمت مصوب خبر داد و گفت: با هر کشتارگاه، فروشگاه و عرضه کننده ای که مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه کند به شدت برخورد می شود.

اما وضعیت قیمت مرغ در بازار باز هم برای سرکوب گلایه ها و انتقادات مردم از گرانی محصولات اساسی این امر را ثابت می کند. دولت روش اجرای «نمایش» در نظر گرفته شده است.

در حالی که مرغداران بارها نسبت به کمبود مرغ و احتمال افزایش قیمت مرغ هشدار داده اند اما تحمیل گرانی به مردم دقیقا چند روز پس از افزایش قیمت مرغ و تصویب آن کار را برای مرغداران دشوارتر کرده است. با تهیه این محصول در حدی که کمتر باشد، یک خانواده توانایی خرید مرغ را با قیمت کیلویی 100 هزار تومان داشته باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا