اخبار روز

ایا مرغ ارزان می شود؟/ ببینید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در این باره چه گفته است؟

به گفته پی ام آپ، سید محمد آقامیری ظهر امروز در دیدار با دستگاه های حوزه کشاورزی استان مرکزی با اشاره به محصولات بخش کشاورزی وی تاکید کرد: در کشور بیش از 130 میلیون تن است محصولات زراعی در کشور تولید می شود و بر اساس این آمار باید گفت که بخش کشاورزی حجم قابل توجهی محصول تولید کرده است و از سوی دیگر امنیت غذایی کشور را بر عهده دارد، بخشی که کشاورزی باید اطمینان حاصل کند که همه به غذا و سلامت و ایمنی غذای محصول فرآوری شده دسترسی دارند و از کیفیت و کمیت مراقبت می کنند زیرا سلامتی مردم و مصرف غذای سالم خط قرمز ماست.

اضافه شده: سیاست اداره کشاورزی این در مورد واگذاری کار به مردم است زیرا بخش خصوصی، سازمان ها و تعاونی ها قدرت نسبتاً بیشتری دارند دولت البته اتحادیه های موفق و قابل اعتماد تری هستند که مجموعه بزرگ تری دارند و در عین حال اعضای بیشتری نیز دارند.

وزیر موقت کشاورزی با اشاره به رشته شیر و گوشت مرغ و تخم مرغ گفت: به قیمت شیر نر نرخ های مختلفی شامل 140، 145 و 155 هزار ریال با 25 درصد افزایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت قیمت 150 هزار ریال برای حمایت از تولیدکننده تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین در خصوص قیمت گوشت مرغ اتحادیه کشوری مرغداران با امضای اعضای هیات مدیره نرخ را تعیین کرده و قول داده که در صورت تایید قیمت ما، قول می دهیم تا 31 دی ماه آینده سال قیمت مرغ از 730000 ریال بیشتر نمی شود اما امروز گلایه داریم که چرا این تعهد عملی نشد؟ در صورت حمایت های لازم، تعیین قیمت را به دو شرط به اتحادیه واگذار می کنیم، اول اینکه این عدد تا پایان فرودین سال آینده ثابت باشد و دوم اینکه در صورت تغییر قیمت نهاده ها به جز افزایش قیمت نهاده ها. بیش از هفت درصد، این قیمت باید ثابت بماند.

وی گفت: تخلف چند کارخانه جوجه کشی اتفاق افتاد، اعلام شد که در صورت گران فروشی، شرکت متخلف به اندازه ظرفیت تولید جریمه می شود و بر این اساس یکی از این شرکت ها 3 میلیارد و 240 میلیون ریال جریمه شد. مسیر ادامه دارد

سرپرست وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل نهاده ها گفت: مرغداران از سه ماه قبل اقدام به پیش خرید نهاده ها کرده اند. پول اما ابتدا باید کالا وارد کشور شود بنابراین بحث واردکنندگان قطعات را هم به اصناف می دهیم تا بازار را تقسیم کنند و قول می دهم حداکثر تا سه ماه آینده این موضوع به طور کامل حل شود.

وی خاطرنشان کرد: مرغدار در صورت دریافت نهاده یارانه ای اجازه ندارد مرغ را به قیمت بالاتر بفروشد، امروز مردم انتظار رفاقت دارند. قول داده ایم در صورت تحویل 50 هزار تن جوجه در ماه، جوجه های باقی مانده از این تولید تا 31 فروردین 1403 قابل صادرات باشد، این امر برای تخم مرغ نیز اجرا شد و تاکنون بیش از 3000 تن مرغ صادر شده است. .

آقامیری با اشاره به وارد كردن مرغ از ترکیه گفت: زمانی که سفره مردم جمع می شود تمام تلاش خود را می کنیم، زمانی که کمبود مرغ وجود دارد و صاحب مرغ، مرغ را به قیمت مصوب توزیع نمی کند، قطعا مرغ ترکیه ما وارد می کنیم و به سود و زیان صاحب مرغ توجه نمی کنیم چون صاحب مرغ به ضرر مردم توجه نمی کند.

وی تصریح کرد: از این پس برای همه محصولات ضروری و برنامه نویسی غیر پایه انجام شده و اجازه مدل تار عنکبوت را نمی دهیم. اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی باید نقد شود و با نگاه به گذشته تصمیمات آینده گرفته شود. وزارت جهاد کشاورزی به شدت به دنبال افزایش تولید به ویژه در زمینه مرغ است به همین دلیل باید زنجیره های تولید را تقویت کرد و این امر به کاهش قیمت ها کمک می کند زیرا اگر بتوان تولید را افزایش داد می توان قیمت ها را به طور موثر کنترل کرد. .

سرپرست وزیر جهاد و کشاورزی با اشاره به وضعیت تشکل های کشاورزی در کشور گفت: اطلاعات دستگاه های استانی باید به روز شود تا بتوانند تصمیمات خوب و سازنده بگیرند چرا که نظر کلی من این است که کشاورزی باید اقتصادی شود. . . و شعار سال “ماهار” است تورم و رشد تولید» که بسیار هوشمندانه است، بنابراین مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی افزایش تولید است، یعنی برنامه ریزی باید رشد بنابراین تا کنون در هر استان مشکل حادی پیدا شده، هماهنگی های لازم برای رفع آن صورت گرفته است. مدیریت باید کشوری باشد تا تعادل بازار به هم نخورد.

وی افزود: نارضایتی بانک ها ربطی به Banco Agropecuario ندارد و مشکل کمبود منابع در سایر بانک ها نیز وجود دارد، البته اقداماتی برای کمک رسانی از طریق صندوق ها در قانون اجرا می شود. بودجه برای این منطقه 2 تا 5 هزار همات از محل تولید در نظر گرفته شده است.

آقامیری خاطرنشان کرد: در این زمینه قدرتی ندارم و حتما اقدام خواهم کرد، صدور مجوز باید در کمترین زمان ممکن انجام شود. برای صدور هر مجوزی باید زمان بندی شود که این تجربه در دامپزشکی موفق بوده و باید در این وزارت نیز اجرا می شود


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا