اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

نظر تامل برنگیز مدیر عامل سابق گوگل را در رابطه با هوش مصنوعی بخوانید!

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل می گوید که هوش مصنوعی می تواند خطرات وجودی را برای بشریت به همراه داشته باشد و دولت ها باید بدانند چگونه از سوء استفاده افراد بدخواه از این فناوری جلوگیری کنند. او معتقد است که هوش مصنوعی می تواند به افراد زیادی صدمه بزند یا بکشد.

اریک اشمیت اخیراً در رویداد شورای مدیر عامل وال استریت ژورنال در لندن نگرانی‌هایی را در مورد هوش مصنوعی مطرح کرد و ادعا کرد که این فناوری می‌تواند برای ما یک خطر وجودی ایجاد کند. مدیر عامل سابق گوگل توضیح داد که خطر وجودی با آسیب یا مرگ تعداد زیادی از افراد تعریف می شود.

اشمیت گفت: «سناریوهایی نه برای امروز، بلکه برای آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد که در آن این سیستم‌ها می‌توانند سوءاستفاده‌های روز صفر را در فضای سایبری یا گونه‌های زیستی جدید شناسایی کنند.» این سناریوها در حال حاضر تخیلی هستند، اما دلیل پشت آنها احتمالا درست است. هنگامی که این اتفاق می افتد، ما باید آماده باشیم تا بدانیم چگونه از سوء استفاده افراد شرور از این ابزارها جلوگیری کنیم.”

برای هوش مصنوعی احتمالاً رگولاتوری جدید به‌وجود نمی‌آید

او که از سال 2001 تا 2011 مدیر اجرایی گوگل بود، توضیح بیشتری درباره نحوه تنظیم هوش مصنوعی نداده است، اما می گوید که باید برای جامعه مهم باشد. او پیش‌بینی می‌کند که احتمالاً در ایالات متحده یک نهاد نظارتی جدید به طور خاص برای هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت.

«سام آلتمن» مدیر عامل OpenAI اخیرا به کنگره رفته و خواستار تشکیل بدنی جدید برای کنترل هوش مصنوعی شده است. خالق ChatGPT نیز هفته گذشته اعلام کرد که بهتر است یک موسسه بین المللی شبیه به آژانس انرژی اتمی برای هوش مصنوعی تشکیل شود.

اشمیت قبلاً یکی از اعضای کمیسیون امنیت داخلی ایالات متحده در زمینه هوش مصنوعی بود. در سال 2019، کمیسیون مطالعه ای را در مورد این فناوری برای بررسی موضوعات مختلف از جمله نیاز به چارچوب های قانونی جدید آغاز کرد. گزارش این کمیسیون در سال 2021 منتشر شد و هشدار داد که ایالات متحده برای عصر هوش مصنوعی آماده نیست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا