اخبار روز

مدارک مورد نیاز برای تغییر شناسنامه 1403 + مشخصات

البته متولدین سال های اخیر شناسنامه با پاکت سبز دارند. در هر صورت دسته اول کسانی هستند که چند سال پیش تلاش زیادی کردند و شناسنامه قدیمی خود را تغییر دادند و حالا دیگر مشکلی ندارند، اما دسته دوم کسانی هستند که تردید کردند و تنبلی به ما اجازه نداد. برای تغییر شناسنامه

به گزارش همشهری، راستش را بخواهید، زمان تنبلی به پایان رسیده است و با توجه به تمرکز سازمان ثبت احوال برای جایگزینی شناسنامه های قدیمی، همه ما که شناسنامه های پاکت قرمز داریم باید هر چه زودتر آن را عوض کنیم. البته اجباری نیست اما بهتر است شناسنامه جدید داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. اگر سردرگم هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، این مقاله برای شما مناسب است.

1- ابتدا باید به صورت حضوری در اداره ثبت احوال درخواست صدور شناسنامه جدید را داشته باشید. یکی پس از دریافت برگه تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه های قانونی به دفاتر پیشخوان مراجعه و درخواست خود را ارسال نمایید. این کار می تواند توسط خود شخص، توسط پدر، پدربزرگ پدری، توسط مادر (اگر پدر متاهل باشد) یا برای افراد زیر 18 سال، توسط سرپرست انجام شود.

این را هم فرض کنیم که در سال های گذشته تغییر شناسنامه و اخذ المثنی شناسنامه از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور به صورت آنلاین انجام می شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با استفاده از کد ملی نیز وجود داشت. ، اما در حال حاضر این سرویس در لیست خدمات الکترونیکی وب سایت قرار دارد. دفتر ثبت وجود ندارد.

2- پس از مراجعه به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان نوبت به ارائه مدارکی می رسد که باید همراه داشته باشید. یعنی اصل شناسنامه و 3 عکس تمام رخ جدید 4×3 (برای سنین 15 سال به بالا). سپس باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه فعلی پرداخت کنید.

همچنین توجه داشته باشید: اگر شناسنامه ای که برای تعویض گرفته اید فاقد عکس است، اصل مدارک معتبر را همراه با عکس ارائه دهید، به عنوان مثال. مانند گذرنامه، کارت پایان خدمت یا معافیت، گواهینامه رانندگی و گواهینامه های دارای عکس دوره راهنمایی و بالاتر، کارت دانش آموزی با عکس مدرسه محل تحصیل و یا کارت شناسایی عکس دار کارمندان ادارات دولتی با مشخصات سجلی. همچنین با کار او شروع کنید. اگر هیچ یک از این مدارک را ندارید، برای درخواست مدرک عکس به پلیس معرفی خواهید شد.

3- چند سال پیش اگر برای گرفتن شناسنامه جدید به اداره ثبت احوال مراجعه می کردید باید حدود دو ماه صبر می کردید تا شناسنامه جدید شما صادر شود. با این حال، امروزه تعویض شناسنامه بلافاصله در اداره ثبت احوال و دفاتر پست انجام می شود. البته با توجه به افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است تا 15 روز به تاخیر بیفتد.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال 50000 تومان می باشد. حال در صورت مفقود شدن مجدد شناسنامه جدید 100 هزار تومان بابت صدور شناسنامه جدید و در صورت درخواست برای بار سوم شناسنامه جدید این بار 150 هزار تومان خواهد بود. از مرحله سوم هزینه صدور شناسنامه 350000 تومان می باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا