اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

متا احتمالاً شبکه اجتماعی رقیب توییتر را راه اندازی خواهد کرد! زنگ خطری برای ایلان ماسک به صدا در آمد!!

از زمانی که ایلان ماسک کنترل شبکه اجتماعی توییتر را به دست گرفت، برخی از کاربران دیگر تمایلی به حضور در این پلتفرم ندارند. در نتیجه نیاز به شبکه اجتماعی جایگزین احساس می شود. مدت ها شایعه شده است که متا بر روی پلتفرم رقیب توییتر کار می کند. حال گزارشی جدید جزئیات جدیدی از این خبر را اعلام کرده است.

لی هابرمن، متخصص بازاریابی رسانه‌های دیجیتال، می‌گوید اپلیکیشنی که متا برای رقابت با توییتر توسعه داده است، در مراحل پایانی کار است و می‌تواند تا اواخر ژوئن (اواسط تیرماه) راه‌اندازی شود. او ادعا می کند که متا با چند تولیدکننده محتوا برای بحث در مورد ویژگی های این شبکه اجتماعی جدید ملاقات کرده است.

یکی از این تولیدکنندگان محتوا با هابرمن صحبت کرد و اطلاعات جدیدی در مورد این اپلیکیشن ارائه کرد که «اینستاگرام برای افکار شما» نام دارد. به همین دلیل نام اینستاگرام بر روی این اپلیکیشن گذاشته شده است که شباهت های زیادی بین این برنامه و شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس اینستاگرام دیده است.

Twitter Meta احتمالاً چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

پلتفرم جدید متا که غیرمتمرکز خواهد بود، ظاهراً با تنظیمات فعلی اینستاگرام مانند نام کاربری و رمز عبور کار خواهد کرد. به عبارت دیگر، اگر از قبل یک اکانت اینستاگرام دارید، احتمالاً می توانید با همین حساب وارد این شبکه اجتماعی شوید و فالوورهای خود را با خود همراه کنید. نام کاربری، اطلاعات بیوگرافی و حتی علامت تایید در صورت وجود به این پلتفرم منتقل خواهد شد. هابرمن می گوید اکانت ها یا کلماتی که در اینستاگرام مسدود کرده است نیز به این شبکه اجتماعی منتقل می شود.

از آنجایی که شبکه اجتماعی جدید متا غیرمتمرکز خواهد بود، می‌تواند با پلتفرم‌هایی مانند Mastodon ادغام شود. این بدان معناست که احتمالاً می توانید با کاربران در پلتفرم های دیگر تعامل داشته باشید. در این گزارش آمده است که محدودیت ارسال محتوای متنی به ازای هر پست در این پلتفرم 500 کاراکتر خواهد بود که کمتر از پست های اینستاگرام، اما بیشتر از پست های موجود در حساب های معمولی توییتر است.

در این سرویس جدید می‌توانید لینک‌ها، تصاویر و ویدیوهای تا پنج دقیقه را به اشتراک بگذارید. در تصویری که هابرمن از اسلایدهای بازاریابی این شبکه اجتماعی منتشر کرده است، می بینید که این پلتفرم شباهت زیادی به توییتر، بلواسکی و نمونه های مشابه دارد، البته طراحی کلی آن شبیه به اینستاگرام است.

متا قبلاً در ماه مارس در پاسخ به شایعاتی مبنی بر بررسی ایده یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز برای به اشتراک گذاری متن تایید کرده بود. اما هنوز اطلاعات رسمی دیگری از سوی این شرکت اعلام نشده است.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا