اخبار روز

ماه تاثیر عجیبی بر اکوسیستم صخره های مرجانی دارد

بر اساس یک مطالعه جدید، ماه بیش از آنچه قبلا تصور می شد، بر زندگی روی زمین تأثیر می گذارد. محققان دریافته اند که نور ماه بر نحوه زندگی ماهی ها و دیگر موجودات در صخره های مرجانی تاثیر می گذارد. محققان آمریکایی با مطالعه صداهای موجوداتی که در صخره های مرجانی زندگی می کنند دریافتند که فعالیت و تعاملات این موجودات با طلوع و غروب ماه تغییر می کند.

به گزارش دیجیاتو، محققان مرکز نیروی دریایی NUWC و آژانس پروژه های تحقیقاتی انرژی پیشرفته ARPA-E در ایالات متحده دریافته اند که صدای موجودات زنده در صخره های مرجانی با طلوع و غروب ماه به سرعت تغییر می کند. پلوس وان.

تأثیر نور ماه بر فعالیت موجودات در صخره های مرجانی

محققان در مقاله خود می گویند در ساعاتی که نور ماه افزایش می یابد، صدای ماهی های با فرکانس بالا افزایش می یابد، در حالی که صدای ماهی ها و بی مهرگان با فرکانس پایین در همان ساعات کاهش می یابد. این کشف نشان می دهد که طلوع و غروب ماه باعث تغییرات منظم در تعاملات اکوسیستم صخره های مرجانی می شود.

محققان برای اینکه مستقیماً اکوسیستم زنده صخره های مرجانی را تحت تأثیر قرار ندهند و نظم آن را مختل نکنند، از دستگاه های نظارت بر صدا در ساحل غربی هاوایی استفاده کردند و بلندی صداها را اندازه گرفتند. آنها از هیدروفون برای ضبط شدت صدا در فواصل 10 یا 15 دقیقه ای استفاده کردند.

تغییرات مشاهده شده در صدای بیولوژیکی بین طلوع ماه و غروب ماه احتمالاً به تغییرات در میزان نور ماه مربوط می شود و به نظر می رسد تغییرات جزر و مدی در طول طلوع و غروب ماه ارتباط چندانی با فعالیت موجودات زنده در صخره های مرجانی ندارد. به طور کلی، فعالیت بیشتر در صخره های مرجانی نشان دهنده فعال و سالم بودن اکوسیستم این صخره است.

این مطالعه ممکن است برای محافظت از موجودات زنده و صخره های مرجانی مفید باشد. با مطالعه دقیق الگوهای مهتابی می توان با کنترل صداها ماهی های بیشتری را به سمت این سنگ ها جذب کرد. علاوه بر این، این تحقیق به دانشمندان کمک می کند صخره های مختلف را برای محافظت از آنها در برابر گرم شدن کره زمین مقایسه کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا