اخبار روز سینما

مارمولک غول پیکر 60 سانتیمتری کشف شد! + عکس

یک راننده مارمولک بزرگی به طول ۶۰ سانتی‌متر را در وسط جاده «کارلایل»، در ۱۲۵ مایلی شمال غربی فیلادلفیا، پیدا کرد و بلافاصله با پلیس و امدادگران حیوانات تماس گرفت

شواهد نشان می دهد که این خزنده عمدتاً در مناطق گرمسیری (ساوانا) یافت می شود. امدادگران به این مارمولک به دلیل جثه بزرگش لقب هیولا دادند! و آنها به دنبال یک متخصص برای مراقبت از این هیولا هستند.

مارمولک غول پیکر 60 سانتیمتری کشف شد! + عکس

تاثیر مارمولک ها در جنگ بیولوژیکی

رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه بیشتر مارمولک ها حشره خوار هستند و بسته به جثه از بندپایان و گاهی جوندگان تغذیه می کنند، تصریح کرد: این نوع مارمولک ها حشره خوار هستند.

از آنجایی که مارمولک ها از بندپایان تغذیه می کنند، یکی از عوامل طبیعی کنترل کننده جمعیت بندپایان محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: از نظر اکولوژیکی ارزش بالایی در هرم انرژی دارند و انسان با حذف مارمولک ها یکی از عوامل اصلی چرخه طبیعت را از بین می برد.

نیازی به استفاده از سموم دفع آفات نیست

ویسی گفت: امروزه کارشناسان کشاورزی و علوم زیست محیطی به این نتیجه رسیده اند که دیگر برای مبارزه با آفات از سموم استفاده نکنند زیرا این سموم اثرات مخربی بر محیط زیست دارند و از این رو به فکر پرورش و استفاده از انواع مختلف بندپایان، مارمولک‌ها و پرندگانی مانند جغد به قصد مبارزه با آفات مزارع افتاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروزه این روش نوین مبارزه بیولوژیکی در بسیاری از کشورها رواج یافته است، افزود: مارمولک ها با کنترل جمعیت حشرات به انسان کمک می کنند تا محصولات بیشتر و سالم تری از خاک برداشت کنند.

وی درباره خطرات این گونه های زیبا و مفید در حیات وحش گفت: انقراض یک پدیده طبیعی است که به طور مرتب در بین گونه ها رخ می دهد، اما فعالیت های انسانی می تواند سرعت آن را افزایش دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا