اخبار روز

ماجرای وکیل رایگان برای تهرانی ها!/جزئیات

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، مهدی اخراریان با بیان اینکه فعالیت های مشترک با دستگاه قضایی در «طرح نجم» در کمیته حقوقی مجلس در حال پیگیری است، گفت: در هفته های اخیر به همراه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اقدام به پیگیری این موضوع کرده است. با اجرای این طرح همکاری می کنند.» از دو منطقه 12 و 17 بازدید کردیم.

یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه شاید برای اولین بار بود که جلسه علنی در این سطح تشکیل می شد، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها مسائل مربوط به حقوق عامه مطرح شد.

وی از آغاز ارائه خدمات رایگان حقوقی به شهروندان در سرای محلش 22 در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اخیراً تفاهم نامه ای بین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و دادگستری مرکز وکلای قوه تهران به امضاء رسید. آغاز فصل جدیدی برای ارائه خدمات حقوقی رایگان به شهروندان، ما به عنوان نمایندگان مردم در شهرداری این شرایط را تسهیل خواهیم کرد تا این امکان فراهم شود.

آخریان با اشاره به برگزاری نشستی با موضوع «حقوق عمومی» با حضور مجریان حقوقی در راستای اجرای طرح نجم، یادآور شد: حداقل یک جلسه مشترک به صورت مستمر و همچنین بازدیدهای مشترک از مشکلات شهر تهران

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به محورهای مطرح شده از سوی شهروندان در جلسات عمومی اشاره کرد و گفت: در این جلسات موضوعاتی با محوریت شهرسازی، نبود حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، نظافت و نظافت مطرح می شود. و به عبارتی می توان گفت که نگهداری یکی از دغدغه های عمومی و اصلی مردم است.

وی با اشاره به اینکه موضوعات فردی که در جلسات مردمی مطرح می شود عمدتاً مربوط به مسائل عمرانی است، اظهار داشت: با توجه به حضور مدیران قضایی در این بازدیدها، شهروندان گاهاً پرونده های حقوقی و کیفری خود را مطرح و مشاوره دریافت می کنند. وکیل در دسترس آنها است.

به گزارش سایت شهر، یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه در یک هفته سه جلسه علنی در مناطق داریم که در قالب طرح نجم برگزار می شود، اذعان داشت: در بازدیدها و جلساتی که داریم، نظارت جمعی بر مسائل بر اساس نظام به صورت جامع انجام می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا