اخبار روز سینما

عربستان به رینگ کشتی هم نفوذ کرد!/ لباس نامتعارف کشتی‌گیران زن در نایت آف

برگزاری جشن کشتی بانوان در عربستان واکنش های مختلفی را در پی داشته است.

به گزارش عرش آنلاین به نقل از عصر ایران، شرکت دبلیو دبلیو دبلیو دبلیو ای در قالب همکاری بلندمدت با اداره کل ورزش عربستان از سال 2018، برگزاری رویدادهای بزرگ را به این کشور سپرد و در سال های اخیر رویدادهای مختلفی برگزار شده است. در عربستان سعودی، و امسال قرعه کشی Pay Per Vivi Night of Champions 2023 (شب قهرمانان) نام گرفت.

کشتی زنان در دبلیو دبلیو ای به اندازه کشتی مردان مهم است، اما هنجارهای فرهنگی و اجتماعی دولت عربستان به طور سنتی محدودیت هایی را برای شرکت زنان در اشکال مختلف سرگرمی های عمومی از جمله رویدادهای ورزشی ایجاد کرده است. با این حال، بعداً توافقی بین دبلیو دبلیو دبلیو ای و دولت عربستان به دست آمد که به کشتی گیران زن اجازه می داد در طول رویدادها وارد رینگ شوند.

عربستان به رینگ کشتی هم نفوذ کرد!/ لباس نامتعارف کشتی‌گیران زن در نایت آف

با این حال، کشتی گیران زن که در مسابقات دبلیو دبلیو ای در عربستان سعودی شرکت کرده اند، الزامات لباس خاصی را مطابق با آداب و رسوم محلی و حساسیت های فرهنگی رعایت کرده اند. این معمولا شامل پوشیدن لباس هایی مانند پیراهن های آستین بلند یا ژاکت و شلوار است که بیشتر بدن شما را می پوشاند.

این دستورالعمل های لباس برای احترام و هماهنگی با هنجارهای فرهنگی عربستان سعودی وضع شده است. توجه به این نکته مهم است که این الزامات پوشش به طور خاص برای رویدادهای WWE که در عربستان سعودی برگزار می شود اعمال می شود و پوشش کشتی گیران زن در کشورهای دیگر در طول رویدادهای مختلف WWE را منعکس نمی کند.

کشتی زنان در عربستان سعودی

WWE تلاش کرده است تا تولید و اجرای برنامه های خود را با شرایط فرهنگی عربستان تطبیق دهد. در حالی که هدف WWE برگزاری یک رویداد سرگرم کننده برای مخاطبان است، از سوی دیگر به دلیل رعایت این محدودیت ها توسط کشتی گیران، با انتقاد هواداران و گروه های مدافع حقوق زنان به دلیل برگزاری مسابقات در عربستان سعودی مواجه شده است. همچنین برخی از سازمان های زیرمجموعه دبلیو دبلیو ای نیز به این حادثه واکنش نشان داده و خواستار اصلاح شرایط موجود شده اند.

در Night of Champions 2023 امسال، مانند رویدادهای قبلی، WWE به قوانین عربستان سعودی پایبند بود. به همین دلیل، زنان فقط مجاز به مبارزه با لباس کامل بودند. در Night of Champions 2023، سه مسابقه در بخش زنان برگزار شد، با تریش استراتوس در مقابل بکی لینچ، رئا ریپلی در مقابل ناتالیا، و بیانکا بلر در مقابل آسکا، اگرچه شش زنی که طبق معمول شرکت کردند کاملاً لباس پوشیده بودند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا