اخبار روز سینما

قیمت گیتار شکسته خواننده نیروانا همه را شگفت زده کرد!/عکس

یک گیتار شکسته متعلق به کورت کوبین، خواننده فقید گروه راک آمریکایی نیروانا، در حراجی به قیمت نزدیک به 600 هزار دلار (480 هزار پوند) فروخته شد و همه را شوکه کرد.

قیمت گیتار شکسته خواننده نیروانا همه را شگفت زده کرد!/عکس

نیروانا یک گروه راک آمریکایی بود که در سال 1987 توسط کرت کوبین (گیتاریست و خواننده) و کریست ناواسلیک (باس) تشکیل شد.

نیروانا چند درامر مختلف را دید که هرکدام برای مدت کوتاهی عضو گروه بودند، اما در نهایت دیو گرول که در سال 1990 به گروه پیوست، جایگاه خود را محکم در گروه تثبیت کرد.

اگرچه نیروانا در طول هفت سال فعالیت خود تنها سه آلبوم استودیویی منتشر کرد، این گروه یکی از تأثیرگذارترین و مهم ترین گروه های راک دوران مدرن به حساب می آید.

کوبین که در سال 1994 درگذشت، به خاطر اجرای مهیجش شناخته شده بود. انتظار می رفت که گیتار شکسته با یک دهم این مبلغ در حراجی روز شنبه در کافه هارد راک در نیویورک به فروش برسد.

هنگامی که نیروانا در اوایل دهه 1990 روی آلبوم جدید خود Nevermind کار می کرد، گیتار گم شد. این ساز الکترونیکی دوباره مونتاژ شده است اما دیگر قابل پخش نیست.

گیتار مذکور توسط سه نفر از اعضای گروه امضا شده است. همچنین یک یادداشت دست نویس محبت آمیز از کوبین به دوست و همکارش مارک لانگان که سال گذشته درگذشت. کوبین (Kurt Cobain) که اغلب نام خود را اشتباه می نوشت، این ساز را به نام “Kurdt Kobain” امضا کرد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا