اخبار روز

قیمت هوندا 125 نجومی شد / لیست قیمت موتور سیکلت


به گفته پی ام آپ، افزایش چشمگیر قیمت موتورسیکلت در 4 سال اخیر باعث شده است موتورسیکلت این دستگاه دیگر ارزان نیست و اگر می خواهید یک موتور با کیفیت خوب بخرید باید به اندازه یک موتور بخرید. ماشین و شاید پول بیشتری دریافت کنید.

در 4 سال گذشته قیمت موتورسیکلت ها نوسانات زیادی داشته و با افزایش 12 برابری همراه بوده است. بر این اساس قیمت ارزان ترین موتورسیکلت موجود در بازار به 65 تا 70 میلیون تومان رسیده است. گران کمیاب بودن موتورسیکلت باعث شده است که مردم ترجیح دهند به جای خرید موتورسیکلت، موتورهای قدیمی خود را تعمیر و بازسازی کنند.

بازار داغ تعمیر موتور سیکلت های قدیمی

گرانی های بی سابقه و ارقام عجیب و غریب قیمت موتورسیکلت باعث شده است که افراد کمی برای خرید این محصول دست به جیب خود بزنند و در حالت ایده آل، مشتریان تمایل به خرید موتورسیکلت های دست دوم دارند.

از سوی دیگر، بسیاری از افراد با افزایش قیمت به جای خرید موتور جدید و جایگزینی آن با موتور سیکلت قدیمی شما، موتورسیکلت شما را تعمیر می کنند. مخصوصاً افرادی که در مشاغلی مانند پیک کار می کنند و از طریق برنامه های تحویل پست و پذیرایی کار می کنند.

موتورهای اسپرت موجود در بازار به 300 میلیون می رسد

دوچرخه‌های کلاس اسپورت که در حال حاضر در بازار وجود دارد، یک انتخاب محبوب در بین جوانان، از 150 میلیون تومان شروع و بین 400 تا 500 میلیون قیمت دارند.

موتورهای هوندا 125 که با قیمت مناسب جزو پرفروش ترین موتورهای تاریخ بازار هستند. ایران الان بیش از 50 میلیون تومان است و جدیدترین مدل ها در بازار بین 200 تا 300 میلیون تومان به فروش می رسد. هوندا CRF250 مدل 1401 به 800 میلیون تومان رسیده است.

مقصر اصلی گرانی موتورسیکلت در بازار شناخته شد

چرا قیمت موتورسیکلت در دو ماهه نخست امسال افزایش یافت؟ عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت در این مورد اقتصاد 24 گفت: دلیل افزایش 30 درصدی قیمت موتورسیکلت در دو ماه اخیر باید باشد. دولت پرسیده شد؛ در شرایطی که شاهد افزایش 27 درصدی بودیم حقوق کارگران افزایش قیمت آب برق و مالیات را افزایش می دهیم، آیا نباید قیمت موتورسیکلت گران شود؟

حجت دهقانی با تاکید بر اینکه دولت سال هاست که تولیدکنندگان را مقصر گرانی موتورسیکلت می داند، ادامه داد: مردم را به اشتباه هدایت نکنیم. تولیدکنندگان واقعاً نقشی در افزایش قیمت ندارند، زیرا حاشیه سود، هزینه و نرخ خرید آنها کاملاً مشخص است و اگر تولیدکنندگان موتورسیکلت محصولات خود را با قیمت بالا بفروشند، دولت باید پاسخ دهد. اگر اینطور است چرا دولت به آن رسیدگی نمی کند؟

چراغ سبز دولت برای افزایش قیمت موتورسیکلت

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه گرانی فعلی تنها به قیمت موتورسیکلت محدود نمی شود، به اقتصاد 24 گفت: این گرانی فقط برای موتور سیکلت نیست و خودروها شاهد افزایش بی رویه بوده اند. قیمت بیشتر از موتور سیکلت.

به گفته دهقانی افزایش نرخ تورم عمومی، حقوق کارگران، هزینه تولید و قیمت ارز نشانه هایی از افزایش قیمت در بازار موتورسیکلت دیده می شود.

تفاوت فاحش قیمت موتور سیکلت در ایران و جهان.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران، امسال شاهد افزایش 30 درصدی قیمت موتورسیکلت بودیم. ارزان ترین موتورسیکلت بازار یعنی هوندا 125 CDI حدود 65 یا 70 میلیون تومان شده است. موتورهای مختلف خارجی نیز در بازه 300 تا 700 میلیون تومان قیمت دارند.

دهقانی افزود: میانگین قیمت موتور سیکلت های اصل امروزی در دنیا حدود 1500 تا 2000 دلار است. دولت باید پاسخ دهد چون همین موتورسیکلت ها در ایران 6 هزار دلار است؟ اگر تولید کننده 4 هزار باشد دلار مابه التفاوت قیمت این موتورسیکلت ها در جیب او نگه داشته می شود. نقش دولت چیست و چرا دولت جلوی آن را نمی گیرد؟ باید مشخص شود که آیا گمرک شما این مبلغ را از واردکننده دریافت می کنید آیا نیروی کار در ایران گران است؟ آیا این مشکل به تحریم ها برمی گردد؟ این سوالات را دولت باید پاسخ دهد و از آنجایی که دولت پاسخی ندارد همواره انگشت اتهام را به سمت تولیدکنندگان نشانه می رود.


Recent search terms:

  • قیمت موتور سیکلت دست دوم 125 ارزان
  • قیمت موتور هوندا مدل ۸۸

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا