اخبار روز

قیمت نفت به اوج بازمی‌گردد؟

توجه: این خبر با عنوان : قیمت نفت به اوج بازمی‌گردد؟
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- نفت در روز سه‌شنبه چین را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انتظارات برای افزایش مجدد نرخ استفاده از آمریکا، روند نزولی به خود دارد.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت با ۰/۰۵ دلار کاهش به ۷۹.۲۹ دلار رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با کاهش ۰/۲۱ دلاری با قیمت ۷۵٫ ۶۴ روانه بازار شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مجموع قیمت هر دو نوع نفت (برنت و تگزاس) در جلسه امروز بیش از یک دلار است.

چرا قیمت نفت کاهش پیدا کرد؟

رویترز در گزارشی اعلام کرد که شاخص‌های خرید فروش چین با انقبا ضایع شده است. همچنین تولیدکنندگان این کشور تحت تاثیر روند کند رشد اقتصادی تحرکات خود را کاهش دهند.

چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان به حساب می‌آید. بنابراین تغییری در روند اقتصادی آن وجود دارد که به طور مستقیم بر ارزش نفت تا ثیر می‌گذارد.

پس از برداشتن تفکیک‌های مشخصی در این کشور انتظار می‌رود وضعیت صنع تی و اقتصادی پکن بهبود پیدا کند. متعاقبا بازار پر رونقی برای فروش نفت تصور می‌شد، اما اکنون حاضر شواهد از روندی خلاف انتظار حکایت دارند.

عرضه نفت، قیمت این محصول در مسیر صعودی قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد دوام دیگر نداشت.

همچنین از آن جایی که احتمال دارد فدرال رزرو آمریکا در جلسه امروز و فردای خود را از ۲۵ واحد دیگر افزایش دهد. روند قیمت نفت پایدار پیش بینی می شود. افزایش نرخ بهره با کاهش مصرف نفت در بازار رابطه مستقیم دارد.

نرخ طلای سیاه نزولی شد

نسبت‌های متفاوت به ادامه فعالیت بانک‌های آمریکایی نااطمینانی را نسبت به روند فعلی (کاهشی) افزایش داده است. مخصوصاً با ورشکستگی بانک فر ریپابلیک احتمال افزایش قیمت نفت تقویت می‌شود .

از طرفی انجمن ملی خودرو آمریکا اعلام کرد در حال حاضر حاضر برای بنزین در ایالات متحده آمریکا با ده افزایش پیدا کرده است. بر اساس داده‌های جدید ادارات انرژی (EIA)، به طور قابل توجهی از 8.52 تا 9.51 میلیون اطلاعات استفاده می‌شود.

در همین حال، کل ذخایر بنزین داخلی با ۲.۴ میلیون بشکه به ۲۲۱.۱ میلیون بشکه رسید. درخواستی بالاتر در کنارزین ذخایر معمولاً قیمت بن را بالا می‌برد. اما چنین اتفاقی رخ نداده است. به نظر می‌رسد تضعیف قیمت نفت باعث ثبات و کاهش قیمت بنزین در پمپ‌های بنزینی ایالات متحده می‌شود. اما نمی‌توانم شرایط فعلی را ثابت نگه دارم.

نظرسنجی روز دوشنبه رویترز حاکی از آن است که ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا برای چند هفته متوالی کاهش پیدا کرده است. همچنین موسسه آمریکن پترولیوم قرار است امروز آمارهای خود درباره وضعیت ذخایر نفتی ایالات متحده آمریکا را اعلام کند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز فردا چهارشنبه تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت ذخا یر نفت و فرآورده‌های پالایشی را منتشر خواهد کرد.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید چه چشم‌اندازی را برای نفت ترسیم می‌کند؟

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا