اخبار روز

افت شدید قیمت طلا! / قیمت طلا به کمترین نرخ ۲ماه گذشته رسید!

قیمت طلا در معاملات امروز با حجم کم نزدیک به کمترین میزان در 2 ماه گذشته در نوسان است زیرا توافق مقامات آمریکایی بر سر سقف بدهی آمریکا نگرانی سرمایه گذاران را کاهش داده و از سوی دیگر احتمال افزایش قیمت طلا را کاهش داده است. نرخ بهره تقاضا برای این فلز گرانبها را کم کرد.

هر اونس طلا در معاملات امروز به 1945.82 دلار رسید.

توافق سقف بدهی، که در واشنگتن نهایی شد، اما هنوز باید توسط کنگره تایید شود. معاملات امروز در بازار طلا نیز کم بود، زیرا در آمریکا و بخش هایی از اروپا تعطیلات بود.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار طلا گفت که تا چند روز پیش، بیشتر سرمایه گذاران پیش بینی می کردند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه می دارد و در ماه آینده آن را افزایش نمی دهد.

اما داده های اقتصادی هفته گذشته این دیدگاه را تقویت کرد که انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست 13-14 ژوئن خود نرخ بهره را افزایش دهد.

بازار احتمال 59.4 درصدی دارد که نرخ بهره 0.25 درصد افزایش یابد و نرخ بهره در ماه جولای به اوج خود به 5.318 درصد برسد.

شاخص دلار نیز به بالاترین رقم در 2 ماه گذشته نزدیک شده است که بر قیمت طلا نیز تاثیرگذار است. هر چه ارزش دلار بیشتر باشد، قیمت طلا برای صاحبان سایر ارزها گرانتر خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا