اخبار روز

قیمت خودرو در سال جدید به کجا می رسد؟


به گزارش مانیبان به نقل از انتشار خبر، بازار خودرو معمولاً متشکل از شرکت های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریاب خودرو، فروشگاه های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی فروش خودروهای خود است. در این بازار مشتری به طور کلی می تواند مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب خودروی خود را انتخاب کند.

سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو در سال 1402 و پیش بینی بازار در سال جدید گفت: سال گذشته وضعیت بازار خودرو خوب بود. نبود. اول از همه، بازار کاملاً راکد بود، اما قیمت ها در حال افزایش بود.

وی افزود: در 6 ماهه دوم سال گذشته نسبت به شش ماهه اول بین 25 تا 27 درصد افزایش قیمت داشتیم، هم در رابطه با خودروهای داخلی و هم در ارتباط با مونتاژ و واردات.

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان خودرو تصریح کرد: از سوی دیگر واردات خودروهایی که ساخته می شد بسیار محدود بوده و در بازار دیده نمی شود.

موتمنی خاطرنشان کرد: همین خودروهایی که تا به حال وارد می شوند، برخی از آن ها حدود 82 تا 83 هزار دلار به دست مشتری می رسد. مثل توسان.

و ادامه داد: از سوی دیگر کیفیت خودروها مناسب نیست و وزارت صنعت نتوانست به وعده های خود عمل کند.

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: تعداد خودروهای تولیدی محقق شد اما خودروهای وارداتی بسیار محدود بود. به طوری که اصلا دیده نمی شود.

موتمنی با پیش بینی وضعیت بازار خودرو در سال 1403 افزود: خودرو یک کالای مصرفی است که متاسفانه در کشور ما به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و به همین دلیل نرخ تورم نیز موثر است.

وی تصریح کرد: اگر نرخ تورم کنترل شود قیمت خودرو افزایش نمی یابد یا اگر نرخ تورم کنترل نشود اما افزایش تولید داشته باشیم شرایط بازار خودرو متفاوت می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو خاطرنشان کرد: خودروهایی که اکنون در دسترس مشتریان و خودروهای مونتاژی هستند را در نظر بگیریم: خودروهای چینی 23 تا 24 هزار دلار قیمت دارند و گران ترین آنها حدود 50 هزار دلار است.

موتمانی یادآور شد: در هر صورت مصرف کننده برای خرید خودرو و در صورت محدود بودن عرضه، هزینه بیشتری را پرداخت می کند نبود اگر خودرو به اندازه ای وارد می شد که نیاز بازار را تامین کند، تفاوت قیمت نیز کاهش می یافت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا