اخبار روز

قیمت میوه نجومی شد! /بشنوید از رئیس اتحادیه میوه و تره بار که در این باره چه گفته است!


بر اساس آخرین لیست قیمت انجمن میوه و تره بار، قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم هندوانه در میادین نسبت به هفته گذشته با 2 هزار تومان افزایش قیمت کف و 4 هزار تومان از 5 هزار تومان به 12 هزار تومان افزایش یافت. تومان در سقف قیمت.

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران درباره علت افزایش قیمت هندوانه گفت: دلیل افزایش قیمت هندوانه استقبال از میوه های فصل گرم از جمله هندوانه است.

وی ادامه داد: همچنین به نظر می رسد افزایش حجم صادرات نیز در افزایش قیمت هندوانه موثر بوده است.

به گفته این کارگر؛ در هفته های اخیر قیمت هندوانه به حدی کاهش یافت که باعث ضرر کشاورزان شد و برای جلوگیری از ضرر بیشتر کشاورزان، حجم صادرات افزایش یافت.

او معتقد است؛ با توجه به افزایش قابل توجه قیمت تمام شده تولید محصولات کشاورزی، اگر محصول با قیمت مناسب از کشاورز خریداری نشود، تهدیدی برای ادامه تولید خواهد بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران درباره قیمت عمده فروشی دیگر میوه های پرطرفدار نیز گفت: در حال حاضر قیمت عمده هر کیلوگرم توت فرنگی گرگان در حداقل قیمت 10 هزار تومان و در حداکثر 35 هزار تومان افزایش یافته است. نسبت به هفته گذشته به 40 تا 90 رسیده است. هزار تومان و هر کیلوگرم توت فرنگی کرج با 10 هزار تومان افزایش در کف و سقف قیمت آن به 70 تا 110 هزار تومان رسیده است.

کارگر ادامه داد: قیمت خربزه نسبت به هفته گذشته 15 تا 25 هزار تومان، هر کیلوگرم لیمو شیرین 20 تا 47 هزار تومان، پرتقال هر کیلوگرم 8 تا 18 هزار تومان است. تغییر قیمت از 25 به 70 هزار تومان، هر کیلوگرم سیب زرد لبنانی بدون تغییر از 25 تا 55 هزار تومان، هر کیلوگرم سیب قرمز لبنانی بدون تغییر از 25 به 45 هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال بدون تغییر از 15 تا 35 هزار تومان در هر کیلوگرم. پرتقال رسمی شمال بدون تغییر 15 تا 45 هزار تومان در هر کیلوگرم 25 هزار تومان، هر کیلوگرم کیوی 25 تا 60 هزار تومان، خیار گلخانه ای 12 تا 18 هزار تومان و خیار مینی اصفهان هر کیلوگرم بدون تغییر. از 10 تا 16 هزار تومان قیمت دارد.

وی تصریح کرد: خربزه تنها محصولی است که قیمت آن در فهرست قیمت اتحادیه میوه و تره بار کاهش یافته است. در این فهرست قیمت، قیمت اصلی هر کیلوگرم خربزه با کاهش 5 هزار تومانی از 7 تا 15 هزار تومان است.

به گفته این کارگر؛ در لیست قیمت اتحادیه میوه و تره بار، قیمت عمده هر کیلوگرم موز اکوادور از 65 تا 72 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم موز هندی از 55 تا 62 هزار تومان است.

وی افزود: اتحادیه در فهرست قیمت جدید قیمت عمده فروشی میوه سفید را از 40 تا 55 هزار تومان، شاه توت را از 45 تا 60 هزار تومان و زردآلو را از 40 تا 95 هزار تومان تعیین کرده است.

این کارگر یادآور شد: مهلت درخواست این قیمت ها تا پایان ماه جاری است.

لازم به ذکر است مراکز عرضه شهرستان طبق فاکتور مجاز هستند تا سقف 35 درصد سود به قیمت عمده فروشی اضافه کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا