اخبار روزاخبار قیمت ها

قیمت باورنکردنی ارزان ترین موتورسیکلت در بازار!

افزایش 30 درصدی قیمت موتورسیکلت طی دو ماه امسال باعث شده تا قیمت ارزان ترین موتورسیکلت در بازار به 65 یا 70 میلیون تومان برسد.

به گزارش پی ام آپ، قیمت موتورسیکلت در 4 سال گذشته با نوسانات زیادی همراه بوده و با افزایش 12 برابری همراه بوده است. بر این اساس قیمت ارزان ترین موتورسیکلت موجود در بازار به 65 تا 70 میلیون تومان رسیده است.

قیمت عجیب موتورسیکلت باعث شده است که مردم ترجیح دهند به جای خرید موتورسیکلت، موتورسیکلت قدیمی خود را تعمیر و بازسازی کنند.

موتورهای اسپرت موجود در بازار به 300 میلیون می رسد

موتورسیکلت های کلاس اسپورت که انتخابی محبوب در بین جوانان هستند، در حال حاضر از 150 میلیون تومان تا 400 تا 500 میلیون در بازار هستند.

موتورهای هوندا 125 که به دلیل قیمت مناسب جزو پرفروش ترین موتورهای تاریخ بازار ایران هستند، اکنون از مرز 50 میلیون تومان عبور کرده اند. مدل های جدیدتر آن 200 تا 300 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. هوندا CRF 250 مدل 1401 به 800 میلیون تومان رسید.

چرا قیمت موتورسیکلت در دو ماهه نخست امسال افزایش یافت؟

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت به اقتصاد 24 گفت: دلیل افزایش 30 درصدی قیمت موتورسیکلت در دو ماه اخیر، درخواست از دولت است.

آیا وقتی شاهد افزایش 27 درصدی دستمزد کارگران، افزایش قیمت آب و برق و افزایش مالیات هستیم، نباید قیمت موتورسیکلت گران شود؟

حجت دهقانی با تاکید بر اینکه دولت سال هاست که تولیدکنندگان را مقصر گرانی موتورسیکلت می داند، ادامه داد: مردم را به اشتباه هدایت نکنیم. واقعا تولیدکنندگان نقشی در افزایش قیمت ندارند.

زیرا حاشیه سود، هزینه ها و نرخ خرید آنها کاملا مشخص است و اگر موتورسیکلت سازان محصولات خود را گران می فروشند، دولت باید پاسخگو باشد. اگر اینطور است چرا دولت به آن رسیدگی نمی کند؟

چراغ سبز دولت برای افزایش قیمت موتورسیکلت

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان و واردکنندگان موتورسیکلت با بیان اینکه گرانی فعلی تنها به قیمت موتورسیکلت محدود نمی شود، به اقتصاد 24 گفت: این گرانی فقط برای موتور سیکلت نیست و خودروها شاهد افزایش بی رویه بوده اند. قیمت بیشتر از موتور سیکلت.

به گفته دهقانی، افزایش نرخ تورم عمومی، دستمزد کارگران، قیمت تمام شده تولید و نرخ ارز از نشانه های افزایش قیمت در بازار موتورسیکلت است.

تفاوت فاحش قیمت موتور سیکلت در ایران و جهان.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران، امسال شاهد افزایش 30 درصدی قیمت موتورسیکلت بودیم.

ارزان ترین موتورسیکلت بازار یعنی هوندا 125 CDI حدود 65 یا 70 میلیون تومان شده است. انواع موتورهای خارجی بین 300 تا 700 میلیون تومان قیمت دارند.

دهقانی افزود: میانگین قیمت موتور سیکلت های اصل امروزی در دنیا حدود 1500 تا 2000 دلار است.

دولت باید پاسخ دهد چون همین موتورسیکلت ها در ایران 6 هزار دلار است؟ در صورتی که سازنده برای مابه التفاوت قیمت این موتورسیکلت ها 4000 دلار در جیب خود بگذارد. نقش دولت چیست و چرا دولت جلوی آن را نمی گیرد؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا