اخبار ورزشی

آمریکا به 5 نفر از بازیکان تیم ملی والیبال ویزا نداد!/ اعتراض شدید داور به FIVB

به گزارش پی ام آپ، پس از مشخص شدن گروه بندی تیم های حاضر در لیگ ملت های والیبال 2023، فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی والیبال، تیم ملی کشورمان را در هفته سوم این رقابت ها به فدراسیون جهانی والیبال ارسال کرد. آناهیم آمریکا برای میزبانی این هفته ابراز نگرانی و تمایل کرد.

محمدرضا داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال در دیدار با فابیو آزودومدیرعامل فدراسیون جهانی والیبال پس از اعلام آمادگی برای پذیرایی از ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها، خواستار حمایت و همکاری طرفین برای صدور روادید برای تمامی اعضای زمین‌های والیبال تیمی ایران و انجام مصاحبه در یک تا سه گروه در سفارت آمریکا در آنکارا.

بر این اساس فدراسیون والیبال آمریکا با حمایت کمیته ملی المپیک این کشور با تاکید FIVB موفق شد برای همه اعضای تیم والیبال ایران در محل سفارت این کشور مصاحبه برگزار کند. کشور. کشور در آنکارا، بنابراین در 19 آوریل، تیم ملی والیبال ایران باید تمامی مراحل صدور ویزا را ظرف مدت دو ساعت انجام دهد.

در پایان این فرآیند به پنج نفر از ملی پوشان شامل امین اسماعیل نژاد و آرمان صالحی (به دلیل تغییر وضعیت وظیفه در مراحل ثبت نام)، اسماعیل مصافیر، نیما ده پناه و حمزه فتحی (به دلایل دیگر) ابلاغ شد. . توسط سفارت ایالات متحده آمریکا مشخص شد که برای صدور روادید آنها نیاز به بررسی و ارائه مدارک بیشتری وجود دارد.

این موضوع در اولین فرصت از سوی فدراسیون والیبال ایران به فدراسیون والیبال آمریکا گزارش شد و ایرانی ها خواستار پیگیری سریع فدراسیون جهانی و مراجع ذیربط شدند اما پس از حدود دو هفته مصاحبه در آنکارا و پیگیری های متعدد بالا. – پیام‌ها و نامه‌های مختلف بین فدراسیون والیبال ایران به همراه فدراسیون جهانی والیبال و فدراسیون والیبال آمریکا، شامگاه چهارشنبه 9 فروردین، آمریکایی‌ها ضمن عذرخواهی، اعلام کردند که وزارت امور خارجه آنها به پنج نفر مذکور روادید نمی‌دهد.

این مشکل واکنش شدید فدراسیون والیبال ایران را در پی داشت و محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی نسبت به این مشکل اعتراض کرد و اعلام کرد که مطابق ماده 39 آیین نامه مسابقات FIVB ، میزبان مسابقات موظف است برای همه ویزا صادر کند. تعداد تیم ها نامحدود است.

محمدرضا داورزنی، داور مسابقه، حضور تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال 2023 آمریکا را بدون حضور این بازیکنان غیرممکن دانست و از فدراسیون جهانی والیبال درخواست کرد که برای این بازیکنان روادید صادر کند یا گروه ایران را تغییر دهد. در هفته سوم با وجود مشکلات متعدد.

این داور در نامه خود به FIVB اعلام کرد که مشکلات چهار ماه پیش در این مسابقه و حضور تیم والیبال ایران در این رقابت ها بدون حضور ستاره ها و بازیکنانی مانند امین اسماعیل نژاد را مطرح و پیش بینی کرده است. و آرمان صالحی که در دنیا والیبال شناخته شده اند، غیرممکن است.

از زمان اعلام سفارت آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید پنج نفر از اعضای تیم ملی و علیرغم تلاش یک ماهه فدراسیون والیبال و مکاتبات فراوان، این مشکل تا زمانی که رئیس فدراسیون والیبال ایران انجام داد، حل نشد. ، پس از بازگشت ملی پوشان کشورمان از اردوی ترکیه و از فاصله نزدیک. دو هفته مانده به شروع لیگ ملت های والیبال 2023، نامه جدیدی به آری می فرستم. گراسا و فابیو، رئیس و مدیر عامل فدراسیون جهانی والیبال با ابراز نگرانی از عدم پاسخ شفاف طرف آمریکایی در خصوص صدور روادید برای تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: هر یک از اعضای اصلی مربیگری کادرفنی و بازیکنان در هفته سوم لیگ ملت های والیبال 2023 نمی توانند ویزای آمریکا و تیم ایران را دریافت کنند. آناهیم حاضر نمی شود داور همچنین از عدم صدور مولتی ویزا توسط هلندی ها به تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور در هفته دوم (هلند) و مرحله نهایی لیگ ملت ها (لهستان) گلایه کرد و خواستار پیگیری سریع و جدی مقامات جهانی والیبال شد.

با توجه به اینکه تضمین صدور روادید توسط کشور میزبان برای تیم های شرکت کننده یکی از تعهدات میزبان است و فدراسیون والیبال آمریکا تاکنون نتوانسته این وظیفه را انجام دهد، فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران آمادگی میزبانی را دارد. هفته سوم لیگ در بالاترین سطح بین المللی پذیرش ملت ها و اخذ ویزای ورود به فرودگاه برای همه شرکت کنندگان در کمتر از یک هفته از ارائه مدارک. بدیهی است کلیه تلفات تیم های شرکت کننده به دلیل تغییر ساعت باید توسط فدراسیون والیبال آمریکا پرداخت شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا