اخبار روز

قربانیان هوش مصنوعی افزایش یافت

توجه: این خبر با عنوان : قربانیان هوش مصنوعی افزایش یافت
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- «آرویند کریشنا»، سرور IBM، می‌گوید این شرکت درحال‌حاضر به‌کارگیری نیرو‌های جدید در شغل‌هایی است که با مصرف‌کننده‌ها مستقیماً برخورد نمی‌کنند. برایناس، شغل‌هایی مثل منابع انسانی تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت.

این کار در IBM مجموعاً دربرگیرنده حدود ۲۶ هزار نیروی انسانی هستند و کریشنا پی شببینی می‌کند که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها تا پنج سال آینده با هوش مصنوعی و سیستم‌های خودکار جایگزین می‌شوند. مدیر IBM مدعی است که نیرو‌های فعلی در این موقعیت‌های شغلی اخراج نخواهند شد، اما به‌جای کسانی که از شرکت بیرون می‌روند، دیگر نیروهای جدید استفاده نمی‌کنند.

انجمن IBM در گفتگو با خبرگزاری اینسایدر درباره گزارش بلومبرگ می‌گوید: «هیچ سیا است برای توقف سراسری غیرقابل استفاده. IBM با توجه به نقش‌های پول‌ساز، به صورت حساب شده و هوشمندانه عمل می‌کند و ما را برای پُرکردن شغل‌هایی که به طور مستقیم با مشتری یا فناوری‌های ما سروکار ندا رند، بسیار گزینشی رفتار می‌کند. درحال‌حاضر فعالانه استخدام برای هزاران موقعیت شغلی هستیم.»

IBM IBM ز این نیروها تعدیل می‌شوند. اکنون به نظر می‌رسد که با توسعه‌ی روش‌های مصنوعی باید منتظر هرچه بیشتر کارمندان این شرکت باشند.

از زمان عرضه عمومی ChatGPT و توجه دوباره به هوش مصنوعی، از مردم نگران آینده شغلی خود هستند. بررسی‌های پیش‌بینی می‌شوند که در آینده نه‌چندان دور از کارمن دان خود را به ابزارهای هوش مصنوعی خواهند داد. این اتفاق به‌ویژه درزمینه کارهای ذهنی رقمی می‌خورد که یک کار در آن‌ها تکرار می‌شود.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا