اخبار روز

قانون جدید مانع بزرگی برای اشتغال بازنشستگان ایجاد کرده است!

به گزارش پی ام آپ، ماده ۷۲ لایحه برنامه هفتم توسعه مقرر می دارد از تاریخ ابلاغ این قانون در صورت بکارگیری بازخریدی ها و بازنشستگان از دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۱) این قانون. همچنین بازنشستگان واجد شرایط قانون کار و قانون تامین اجتماعی در کارگاه های موضوع بند (3) ماده (2) قانون تامین اجتماعی و همچنین دستگاه های اجرایی با رعایت قانون منع به کارگیری بازنشستگان مصوب 20/02/1392 با اصلاحات بعدی. و اضافات، کارفرمایان ملزم به پرداخت دستمزد علاوه بر حقوق با حقوق افراد شاغل پیمانی و با ارائه اسامی در فهرست حق بیمه ارسالی به سازمان تامین اجتماعی باید ماهانه معادل 10 درصد از حقوق یا حقوق پرداختی تحت عنوان «مالیات اجتماعی» را به حساب خزانه سازمان تامین اجتماعی واریز کنند.

کل کشور در قالب بودجه در طول سالها استخدام جوانان (50) (درصد) و توسعه کمی و کیفی بیمه رفتار 50 درصد) هزینه می شود. نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ها برنامه و بودجه و اداری و کار کشور به تصویب هیأت وزیران می رسد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا