اخبار روز سینما

فوری: تکذیب قطع سراسری اینترنت ; خبری که پخش نشد تکذیب شد

خبرهای بد پشت سر هم می‌آیند و می‌روند. از این اخبار صحت ندارند و برخی با تکذیب شدنشان آرام می‌شویم. تکذیب سراسری اینترنت از این دست خبرها است.

خبر قطعی اینترنت در روز کنکور از سویی از مسولان به نام حسن در شبکه یک سیما مطرح شد باعث نگرانی و اعتراض مردم شد.

مرکز روابط و اطلاع‌رسانی ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرو این موضوع اعلام کرد: «پرواضح که سرویس اینترنت از زندگی مردم است و وزارت ارتباطات، مسئولیت ارتباطی پایدار و باکیفیت را برعهده دارد همیشه می‌کوشد که از حقوق مردم مردم به ارتباطات سریع باشد. ، امن و ارزان حمایت و حفاظت است.” با این تفاسیر پس داستان قطعی اینترنت چیست و تکذیب قطع سراسری اینترنت صحت دارد

بیشتر بخوانید:

تکذیب سراسری اینترنت

خبری که پخش نشد تکذیب شد

تکذیب سراسری اینترنت

محمد کشوری کارشناس حوزه فناوری و ارتباطات درباره اظهارات عجیب مروتی اعلام کرد:

قطع سراسری اینترنت در کشور منطقی نیست. این کار سازمان سنجش را راحت‌تر می‌کند و چنین طرحی را انجام می‌دهد، اما وزارت ارتباطات بعید است قطع سراسری اینترنت برای برگزاری انتخابات درخواست کند. از سویی باید دید اگر قرار است به چنین باشد، سازمان سنجش فکری حال هزینه‌های این موضوع است یا خیر.

او در ادامه بیان کرد:

متأسفانه هر چند گاهی برخی از مقامات غیرمسئول مطرح می‌کنند که خارج از کشور مسئولیت دارند و اختیارات آن‌ها را دارند. در حالی که چنین شایعاتی مبنی بر قطع در روز سوم دی مطرح بود که اکنون بی‌پایه و بی‌اساس آن بر همگان مشخص شده است. در حالی که چنین اظهاراتی غیرمسئولانه و خارج از اختیارات و مأموریت‌های سازمان‌های مختلف ضربه به امنیت روحی و روانی و کاربران می‌شوند.

کارشناس حوزه و ارتباطات در خصوص جواب حسن مروتی مجری برنامه در پاسخ به قطعی اینترنت نقطه‌ای و حوزه‌ای توضیح داد:

زمانی که محدوده یک دکل است، ممکن است به دکل مجار هم بشوید، حتی با این که بیشتر و توان کمتری دارد، باز هم با کیفیت پایین‌تری پایین‌تری وصل شود. راه حل آن است که حداقل دکل مجاور هم قطع می‌کنیم تا این عدم شعاع بیشتر را برای کنکور پوشش دهد. ما چندتا حوزه آزمونی برای کنکور داریم که بخواهیم اینترنت کشور را قطع کنیم. اگر واقعاً راه حل بهتری نیست می‌توان شعاع نقطه‌های اینترنتی را بیشتر کننم کرد ناه.

محمد کشوری در ادامه صحبت‌هایش درباره آسیب‌های قطعی سراسری اینترنت تدض:

ما این موضوع را داریم و همه می‌دانند که چه آسیب‌هایی را برای ما به همراه خدا می‌دانند. این همه و کارهای داخلی در بستر این کار هستند، تاکسی‌های اینترنتی گرفته شده تا هزار کار، دچار تداخل می‌شوند. موضوع کنکور به خارج می‌شود که اگر سوالی از پلتفرم‌های داخلی صورت بگیرد، می‌شود. بنابراین اگر و پلتفرم‌های داخلی هم قطع می‌شود، بسیاری از کسب‌وکارها متضرر خواهند شد. امروز اینترنت آب، برق و گاز، نیاز است و با آن می‌کنیم و آسیب‌های آن مانند آب، برق و گاز است و نارضایتی مردم را نیز به همراه خواهند داشت.

در پی حسن مروتی در برنامه تلویزیونی شبکه یک وزارت ارتباطات هم در اطلاعیه خود بیان کرد:

ارتباط برقراری مهم است که حتی اغتشاشات چند ماه گذشته کشور بسیار ملتهب نیز به‌صورت سراسری قطع نشد!

تکذیب آنلاین

تکذیب آنلاین
تکذیب آنلاین

طبق صحبت‌های قطعی اینترنت به سراسر کشور در کنکور صحت و بدون محمدعلی وزیر علوم نیز امروز 14 دی ماه حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تامین امنیت امنیت برای برگزاری برگزاری کنکور اظهار داشت:

فقط در حوزه های برگزاری کنکور، اینترنت قطع شد تا داوطلبان در کمال آرامش امنیت رقابت کنند. این موضوع نیاز به تصویب شورای امنیت کشور دارد.

بیشتر بخوانید:

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا