اخبار روز

اخطار رئیس‌ کل بانک مرکزی به بانک‌ها درباره پرداخت تسهیلات خرد به مردم!

محمدرضا فرزین در نشست ماهانه با مدیران کل شبکه بانکی بیان کنید که تاسیسات خرد نقش مهمی در حل این مشکل دارند.و بانک ها نباید مردم را در این مسیر دچار مشکل کنند گفت: بانک ها بایستی نسبت به پرداخت سهمیه های ابلاغی در مورد تسهیلات تکلیفی و همچنین تسهیلات خرد طبق قانون متعهد باشند.

فرزین با اشاره به سخت گیری برخی از شعب بانک ها در دریافت ضامن های بیش از حد برای پرداخت تسهیلات اضافه برداشت، گفت: طبق قانون، پرداخت تسهیلات اضافه برداشت باید با ضامن انجام شود، بنابراین اگر بانکی منابع لازم برای پرداخت تسهیلات اضافه برداشت را نداشته باشد. تسهیلات باید اعلام کنید اما به تعویق بیندازید افراد در بانک های زیر نظر ضامن درست نیست.

مدیر عامل بانک مرکزی وی با اشاره به التهاب و اضطراب در بازارهای پولی و مالی کشور در ماه های پایانی سال گذشته، گفت: انتظارات منفی نقش مهمی در ایجاد این التهابات داشت که باعث ایجاد حباب در بازارها شد اما خوشبختانه پس از گذشت 2 ماه امسال وضعیت بهتر شده و بازارها اعم از ارز، سهام، طلا و … به سمت صلح و ثبات حرکت کرده اند.

فرزین افزود: با مجموعه اقدامات اتخاذ شده شاهد ثبات در بازار ارز و حباب زایی هستیم. نشان رو به کاهش است و با ادامه این روند، حباب در سایر بازارها نیز فروکش می کند، انتظارات تعدیل می شود و وضعیت بهتری در آینده خواهیم داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تعیین اهداف رشد 25 درصد نقدینگی وی گفت: تشدید انضباط پولی امسال یکی از اولویت های بانک مرکزی در طول سال خواهد بود.

فرزین با تاکید بر اینکه بانک مرکزی برای رفع اختلافات هر بانک برنامه اصلاحی تهیه کرده است، گفت: بانک ها تحت کنترل هستند. تورم و رشد تولید نقش مهمی ایفا می کند، بر این اساس بانک مرکزی اجرای برنامه های اصلاحی را برای رفع معوقات بانک ها دنبال می کند و تخصیص بانک های معوق در شهریورماه امسال انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: کنترل اضافه برداشت بانکی یکی از برنامه های جدی بانک مرکزی در سال جاری است و بانک ها باید با افزایش سرمایه، فروش دارایی ها و تنوع بخشی به روش های تامین آنلاین منابع با انضباط پولی و کاهش عدم تعادل اقدام کنند. . انجام دادن

فرزین همچنین نظارت بر شعب خارجی بانک ها و تدوین راهکارهای جدید برای افزایش کارایی آنها را مهم دانست و تاکید کرد: این شعب می توانند به نهادهایی برای جذب تبدیل شوند. زمینه خارجی شوند و لازم است ماموریت ها و شرح وظایف با دقت و جدیت بیشتری پیگیری شود کار یدی آنها آماده هستند.

وی همچنین بر لزوم نظارت بانک مرکزی بر شرکت های وابسته به بانک ها تاکید کرد و گفت: در هر کجا پول از سپرده گذاران استفاده می شود، بانک مرکزی هم باید بیاید و نظارت کند. بر این اساس ضوابط خاصی برای نظارت بانک مرکزی بر شرکت های تابعه این بانک تدوین خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه برخی از مدیران عامل بانک ها نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص اصلاح نظام بانکی پرداختند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا