اخبار روز سینما

فردوس کاویانی بازیگر خاطره انگیز همسران، این روزها به چه کاری مشغول است؟/ عکس

این بازیگر پرآوازه سریال های تلویزیونی که مدت ها پیش با چهره بیمار و رنجور خود بسیاری از هنردوستان و عموم مردم را شوکه کرد، به گفته دخترش این روزها در وضعیت نسبتا خوبی به سر می برد.

بازیگر خوش یاد و خاطره ساز سریال که مدت ها به دلیل بیماری و رنجش بسیاری از هنردوستان و مردم را در شوک فرو برد، این روزها به گفته دخترش او در وضعیت نسبتا خوبی است.

دختر این هنرمند قدیمی این روزها با انتشار تصاویری از کارهای خاطره انگیز پدرش در فضای مجازی از وضعیت جسمانی نسبتا خوب خود خبر می دهد.

آرمیتا کاویانی ضمن تشکر از مردم ایران که جویای احوال فردوس کاویانی شدند، در توضیح مختصری نوشت: با سلام و تشکر از شما هموطنان عزیز و عزیزی که جویای احوال پدر هستید. بابا بهتره، نگران نباشید، ما با عشق از او مراقبت می کنیم.»

بر اساس این گزارش، حدود یازده سال از آخرین حضور فردوس کاویانی، بازیگر محبوب سریال هایی چون همسران و آژانس دوستی در چارچوب جادو می گذرد.

«همسران» سریالی نوستالژیک بود که 26 سال پیش یعنی سال 73 از تلویزیون پخش شد و زوج های آن سال ها ماندگارترین زوج های تلویزیون شدند. به طوری که بسیاری از مردم حتی فکر می کردند که آنها یک زن و شوهرهای واقعی هستند!

فردوس کاویانی بازیگر خاطره انگیز همسران، این روزها به چه کاری مشغول است؟/ عکس

سری به یاد ماندنی همسران

کمال و مهین یکی از این زوج هایی بودند که با فردوس کاویانی و مهرانه مهین ترابی خانواده دو نفره تشکیل دادند و بسیاری از لحظات تلخ و شیرین روابط و زندگی مشترک را به تصویر کشیدند.

لذت نشان دادن این روابط عاطفی، عشق و حتی خشم بدون کینه و عشق عمیق بود که حتی دو سال بعد بیژن بیرنگ و مسعود رسام «خانه سبز» را ساختند و این بار زوج مهرانه مهین ترابی و خسرو شکیبایی را جاودانه کردند.

مهمترین یا پررنگ‌ترین نقش فردوس کاویانی بعد از «همسران»، به «آژانس دوستی» برمی‌گشت که چند سال بعد در سال ۷۸ از شبکه یک سیما پخش شد.

با این حال تئاتری بودن کاویانی باعث شد که در تمام این سال ها و حتی قبل از آن بیش از پیش خود را وقف صحنه کند و بازیگری و کارگردانی تئاتر را ترجیح دهد. در خود تلویزیون، علاوه بر سریال، در تله تئاترها نیز حضور چشمگیری داشته است. به خصوص سریال های دهه 60 و 70 که دوران طلایی این آثار در تلویزیون بود و بازی ماندگار فردوس کاویانی در برخی از این برنامه ها مانند «فیزیکدانان»، «خانه ارواح» و … هنوز هم دیدنی است.

این بازیگر پیشکسوت بعد از سریال هفت سین مرحوم یدالله صمدی که در نوروز 1391 پخش شد دیگر در تلویزیون دیده نشد.

فردوس کاویانی در آن سال های حضورش مقابل دوربین کمتر حاضر به صحبت می شد.

گله فردوس کاویانی از رسانه

آخرین باری که با این هنرمند ملاقات و صحبت کردیم، او پشت صحنه سریال «هفت سین» بود. با اینکه رفتاری دوستانه و محترمانه داشت اما به گفته خودش از رسانه ها گلایه داشت. چون حرف هایی از او منتشر کرده بودند که متعلق به خودش نبود و این خیلی او را ناراحت کرده بود.

فردوس کاویانی اما این سال ها بیمار بوده و به دلیل همین بیماری شانس کمتری برای حضور در فیلم ها و سریال ها و حتی روی صحنه تئاتر که خانه اولش بوده است، داشته و چند سالی است که حتی در مجامع و مراسم عمومی نیز شرکت نمی‌کند.

حدود سه سال پیش مراسمی به یاد او برگزار شد که خانواده اش به نمایندگی از او در آن حضور داشتند و فردوس کاویانی توانست با پیامی تصویری هوادارانش را همراهی کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا