اخبار روز

سخنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد عوارض هوشمند!/جزئیات

سازمان برنامه و بودجه وی پیش نویس قانون برنامه هفتم توسعه (1402-1406) را در حالی منتشر کرد که طبق ماده 102 بخش زیربنایی (تجارت و ترانزیت) به منظور تأمین منابع لازم برای توسعه، نگهداری و بهره برداری از حمل و نقل جاده ای به وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای) استفاده از ابزار هوشمند کلیه وسایل نقلیه (به استثنای). وسايل نقليه (عمومی با صورت وضعیت و بارنامه با پلاک عمومی) که از راه های شریانی بسته به مسیر در هر کیلومتر و بسته به نوع وسیله نقلیه تردد می کنند با تصویب هیات وزیران عوارض اخذ و به حساب واریز می کنند. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خزانه داری کشور. بودجه سالانه برای توسعه، بهسازی، نگهداری، ایمنی و مناسب سازی راه های کشور هزینه شود.

همچنین بر اساس ماده 103 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است جدول تصویب نرخ خسارات وارده به راهها بر اساس میزان بار هر محور و میزان خسارات وارده به جاده های کشور توسط انواع کامیون و کامیونت در پایان سال اول برنامه هفتم توسعه.

ماده 105 این بند نیز مقرر می دارد برای جلوگیری از تخریب راه های کشور به دلیل مازاد ظرفیت (تناژ) حمل فرآورده های معدنی، کلیه معادن کشور موظف به تنظیم بارنامه در خروجی معدن هستند. واحد تولیدی با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای. تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل واحدهای تولیدی برای استحصال شن و نمک منوط به دریافت بارنامه و تایید تشخیص توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا